خبرگزاری کار ایران

شهردار نی ریز مطرح کرد؛

جشنواره شعر فاطمی زمینه ساز حرکات بزرگ فرهنگی در نی ریز خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۸۱۴

نی ریز و عضو هیات امنای بنیاد ملی طوبی گفت: جشنواره شعر فاطمی «در سایه سار طوبی» به نام نامی حضرت زهرا(س) زمینه ساز حرکات بزرگ فرهنگی در این شهرستان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حامد فرغت در حاشیه جشنواره ملی شعر فاطمی «در سایه سار طوبی» افزود: شهرداری نی ریز در حمایت از این جشنواره تمام تلاش خود را انجام داد چراکه به کارهای عمیق فرهنگی اعتقاد داریم.

فرغت خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند الگوی خوبی برای سایر شهرستان ها باشد چراکه پیوند شعر و ادب و انسانیت بهترین حالت ممکن برای ساختن یک جامعه متعالی است.

شهردار نی ریز با اشاره به حمایت های این نهاد از جشنواره مذکور اظهار داشت: شعر و ادبیات در کشور ما یک ابزار بزرگ برای بیان لطیف ترین و عمیق ترین مباحث انسانی بوده است و از این هنر می توان برای اصلاح جامعه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

فرغت خاطرنشان کرد: در مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری نی ریز برای هنر احترام و ارزش خاصی قائلیم و حمایت بی چون و چرا از جشنواره ملی شعر فاطمی را جزو اولویت های خود قرار دادیم.

عضو هیات امنای بنیاد ملی طوبی همچنین اظهار داشت: وقتی افکار بلند و متعالی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب موزون شعر بیان می شود بیشتر بر جان های تشنه اثر می گذارد و ما باید بستر ساز این حرکت های فرهنگی بشیم.

مقام عالی شهرداری نی ریز در عین حال با اشاره به نقش شهرداری ها در توسعه مباحث فرهنگی و اقدامات این نهاد در این راستا اظهار داشت: به هر حال شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی حرکت های سازنده ای در این راستا انجام داده اند تا بتوانند فرهنگ جامعه را تعالی ببخشند.

فرغت ادامه داد: سابقه موفق شهرداری نی ریز در امورات فرهنگی و مذهبی خود موید این است که در شهرداری نی ریز امور فرهنگی به شدت مورد توجه است.

 وی با اشاره به تقدیر اخیر مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس از شهرداری نی ریز در خصوص مساعدت شهرداری به هییت های مذهبی نیز گفت: در زمینه ارتقای فرهنگ مذهبی نیز شهرداری نی ریز همیشه پای کار بوده چراکه معتقدیم القای افکار بلند انسانی از طریق موضوعات مذهبی امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است در پایان این آیین ، ضمن اعلام اسامی برگزیدگان سومین جشنواره ملی شعر فاطمی « در سایه سار طوبی»  در بخش های گوناگون شعر های سنتی، کلاسیک ، شعر نو ، سفید و آیینی که به میزبانی شهرستان نی ریز برگزار شد ۲۰ تن از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره نیز از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس مورد تقدیر قرار گرفتند.

هادی فردوسی و حیدر منصوری و کرونی کار داوری به عهده داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز