خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۹ شیراز خبرداد؛

بوستان۴۰ هکتاری در حاشیه رودخانه چنارراهدار احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۵۷۵

شهردار منطقه ۹ شهرداری شیراز گفت: ۲۲ پروژه به ارزش عمرانی هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در سطح این منطقه افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش ایلنا، عبدالصالح رستم زاده امروز 30 دی ماه در نشست خبری از سلسله نشست روایت امید بیان کرد: از آنجا که این منطقه توسعه ای و شهرک های جدیدی دارد لذا خیلی از معابر پیاده رو نداشت و باید مناسب سازی صورت می‌گرفت و این پروژه ها در چند بخش از جمله پیاده رو سازی، توسعه بوستان ها و... دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات پیاده رو سازی در سطح منطقه به طول ۱۲۸ هزار متر مربع در سطح منطقه شروع شد و عمده آن در معابرخیابان مشکل گشا، شهرک مهدی آباد، خیابان یاوران، پرتو غربی و شرقی احداث پیاده رو و مسیر دوچرخه بوده است. 

رستم زاده افزود: دسته دیگر پروژه های تعریف شده در سطح منطقه احداث بوستان ها است و 4 بوستان در شهرک احمد آباد، گیتی فروز، صداقت، ادیب، در دهه فجر به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان به همراه هزینه تملک قابل افتتاح است.

وی ادامه داد: بوستان ادیب برای اولین بار در شهرداری های مناطق به ارزش ۸۴ میلیارد تومان به حوزه خدمات شهری  شهرداری واگذار شد.  

شهردار منطقه ۹ شهرداری شیراز عنوان کرد: سومین دسته از پروژه هایی که در سطح منطقه انجام شده است احداث بولوار های جدید از جمله بولوار پرتو شرقی است که ضمن احداث بولوار، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی  به طول ۲ کیلومتر انجام شده است.  

رستم زاده دیگر پروژه های قابل افتتاح در منطقه 9 را لوله گذاری آب های سطحی بیان و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح منطقه با آن مواجه بودیم دفع آب های سطحی بود  که لوله گذاری دفع آب های سطحی در تقاطع غیر هم سطح شهیدان یغمور به ارزش۳۰۷ میلیارد ریال، لوله گذاری بولوار محمدی ۱۵۵ میلیارد ریال، حاشیه کمربندی ۱۱۵ میلیارد ریال ،خیابان اتوبوسرانی ۱۲۰ میلیارد هزینه اجرای لوله گذاری شده است.

بوستان۴۰ هکتاری در حاشیه رودخانه چنارراهدار احداث می شود

وی با اشاره به عبور رودخانه چنارراهدار از منطقه 9 گفت: طول زیادی از رودخانه چنارراهدار در سطح منطقه ۹ است و این رودخانه پتانسیل خوبی برای منطقه است و در پروژه هایی که عملیات آن شروع خواهد شد این رودخانه دیده شده است.

رستم زاده افزود: در ۴ فاز بوستان ۴۰ هکتاری در حاشیه رودخانه چنارراهدار ایجاد خواهد شد؛اگر اقدامات لازم انجام نشود این رودخانه تهدید است و برای این منظور احداث حوضچه آرامش و شیب شکن الزامی است و در چند ماه گذشته این موارد به ارزش ۴ میلیارد تومان انجام و لایبروبی نیز به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب سطح منطقه و تقاضای بالا برای آسفالت و زیرسازی است که در این راستا ۲۲ میلیارد تومان قرارداد زیرسازی و آسفالت به اتمام رسیده است و قرارداد جدیدی نیز در این حوزه منعقد شده است.

شهردار منطقه ۹ شیراز گفت: دسته دیگر پروژه ها زمین های ورزشی در سطح منطقه است و برنامه ویژه ای برای احداث زمین ها و سالن های ورزشی در سطح منطقه داریم و نیاز است جوانان و نوجوانان فضایی برای استفاده داشته باشند .

به گفته رستم زاده زمین چمن مصنوعی در شهرک سامان به ارزش بیش از  ۳۳ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در سطح منطقه ۹ عددهای قابل توجهی سالیانه در باب تملک اراضی پروژه های عمرانی داریم و تقاطع نواب که بخش جنوبی آن در منطقه ۹ است تملکات در قالب ۶۰ هزارو ۳۰۹ متر مربع که ۳۱ قطعه زمین بوده است،صورت گرفته است. 

رستم زاده ادامه داد: در بولوار طلاییه امسال ۷ قطعه زمین  به ارزش ۴۲ میلیارد تومان تملک شده است و در سال ۱۴۰۲ عدد تملک شهرداری شیراز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در کلنگ زنی ها تمرکز بر ساماندهی حاشیه رودخانه چنارراهدار و تمرکز این فضا بر پارک های موضوعی است، یادآور شد: کلنگ احداث بوستان طلائیه چند منظوره در بولوار طلائیه به ارزش عمرانی ۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است و همچنین پارک علوم و فنون با تم اخترشناسی و ستاره شناسی به مساحت۱۱ هزار متر مربع ، بوستان مادر و کودک، بوستان رضوان در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود.

 رستم زاده گفت: سالن ورزشی در شهرک امام حسین نیز با اعتبار عمرانی ۲۲ میلیارد تومان، احداث بولوارهای جدید الاحداث ادامه بولوار شهدای ورزشکار در میانرود به اعتبار ۶۵ میلیارد تومان است که عملیات عمرانی آن در چند روز آینده اغاز می شود.

تکمیل لوله گذاری دفع آب های سطحی

شهردار منطقه ۹ شیراز با اشاره به تکمیل لوله گذاری در بولوار گل محمدی، شبکه دفع اب های سطحی، ایمن سازی معابر و احداث دیواره های سنگی و... خاطرنشان کرد:۵۷۰ میلیارد تومان ارزش پروژه هایی است که در دهه فجر امسال بدون هزینه تملک انجام می شود.

رستم زاده افزود: تکمیل شبکه آبرسانی فضای سبز، طرح ۴ مخزن آب در حوزه فضای سبز با ارزش ۳۰ میلیارد تومان، تامین روشنایی در بولوار ها در سطح منطقه انجام می شود .

وی خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه گذاری در منطقه ۹ سعی کرده ایم مدل های مختلف تعریف کنیم وصرفا احداث مکان های مسکونی و تجاری نباشد و عمده انرژی این باشد که انتفاع شریک سرمایه گذار و سرانه خدمات عمومی دیده شود.

تدوین برنامه جامع بلند مدت برای پیشرفت منطقه ۹

در ادامه ناظر شورا در منطقه ۹ گفت: این منطقه یکی از پرجمعیت ترین مناطق است و از آنجا که درحال گسترش و توسعه است برای ارتقا سطح کیفیت زندگی نیاز به زیرساخت های رفاهی دارد.

سیده مریم حسینی تصریح کرد: پیاده رو سازی در سطح منطقه بی سابقه است و ۱۲۸ هزار متر مربع برای پیاده روسازی کار شده است و در پیاده رو سازی افراد کم توان در نظر گرفته شده است و برنامه جامع بلند مدت برای پیشرفت منطقه تدوین می شود .

وی خاطرنشان کرد:لوله گذاری دفع آب های سطحی در پل یغمور پروژه بزرگی است و هم سطح با لوله گذاری پروژه دروازه قران است.

حسینی بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری و تملکات شهرداری می توانست برنامه تجاری در راستای سرمایه گذاری داشته باشداما اولویت را رفاه مردم دانست 

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه این منطقه رو به رشد و توسعه است و باید نگاه محرومیت زدایی هم داشت، ابراز کرد: در رفع محرومیت مشکل زیرساختی وجود دارد و دستگاه ها باید پای کار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز