خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز فارس مطرح کرد؛

فارس رتبه نخست کشور در کاهش هدررفت گاز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۹۱

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاه به اینکه در ۲ سال گذشته ۷ شهر و ۳۱۰ روستا و۲ هزار و ۴۰۰ صنعت استان فارس بدون گاز بودند، گفت: این وضع زیبنده فارس نبود و تلاش کردیم گازرسانی را به این نقاط داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، علی اکبر میدان شاهی امروز ۱۰ بهمن در نشست خبری ویژه دهه فجر در جمع خبرنگاران افزود: فرصتِ وجود منابع گازی و چندین خط انتقال به عنوان کریدور عبور انرژی در استان فارس یک فرصت مناسب بود که در کنار تهدیدات موجود مانند مدیریت سنی و رسوب آن ، عدم هم افزایی در استان، عدم همراهی دستگاه ها و نبود شاخص برای اندازه گیری عملکرد دستگاه های متولی وجود داشت.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال گازرسانی به ۲ شهر ، ۳۲ روستا و ۱۳۳ صنعت با اعتبار ۲ هزارو ۱۶۰ میلیارد تومان و پوشش بیش از ۹۹ درصدی جمعیت شهری و روستای و پوشش ۹۰ درصدی صنعت افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس یادآور شد: مجوز گازرسانی به 152 روستا دیگر نیز دریافت کردیم و توسعه گازرسانی از 87 درصد به 98 درصد در روستاها رسیده است.

میدان شاهی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها بالاتر از تعهدات و مصوبات است و تلاش شده است عدالت را به سمت روستاها ببریم، تصریح کرد: ضمن محرومیت زدایی منجر به مهاجرت معکوس به روستا شود.

وی با اشاره به فعالیت گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹ شهر ، ۴۰۰ روستا و  یک هزار و ۵۳۰ روستا انجام شده است.

به گفته وی در هر ۳ ساعت گازرسانی به یک صنعت، هر ۲ روز گازرسانی به یک روستا و هر ۴ ماه گازرسانی به یک شهر انجام شده است و اولین گاز استانی بودیم که گواهینامه محاسبه ردپای کربن از بنیاد جهانی انرژی دریافت کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس بیان کرد: رتبه اول کشور در کاهش هدررفت گاز، رتبه ۲ در شبکه گذاری و رتبه ۴ در انشعاب داریم.

وی با اشاره به اینکه در استان با احصا فرصت ها و تهدید ها نقشه راه را تدوین کردیم عنوان کرد: اصلاح فرایندهای کاری و ارائه خدمات بهتر به مردم، درآمد افزایی، ارتباط با مشتری و جامعه، ارتقا بهره وری و رضایت مندی برای افق سه ساله تعریف شد.

میدان شاهی بیان کرد: افزایش سهم گاز در سبد انرژی استان، اتخاذ رویکرد مدیریت سبز، بهبود انضباط مالی و بهینه سازی هزینه ها، مدیریت زیست محیطی، بهینه مسئولیت های اجتماعی و ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین و نمایندگان جامعه از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان فارس است.

وی خاطرنشان کرد: پیوست های فرهنگی و اجتماعی شرکت گاز فارس بر دیگر فعالیت ها غالب شده است.

میدان شاهی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در شبکه گذاری ۹۴ درصد، انشعاب ۹۳درصد، گازرسانی به صنایع۱۰۹ درصد با ۶۵۵ صنعت و گازرسانی به ۲ شهر و ۱۷۰ روستا با رشد ۱۰۰ و ۱۰۱ درصدی داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: در سفر هیات دولت در سال جاری به استان فارس طرح های گازرسانی به ۲ شهر، ۶۳ روستا و ۳۳۰ صنعت و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۱ روستاو ۵۰۰ صنعت انجام شد.

میدان شاهی گفت: احداث خط انتقال گاز مشکان-هرات نیز بعد از ۱۶ اجرا و افتتاح شد و ضمن اینکه تهدید افت فشار رفع منجر به زیرساخت پایداری در حوزه اشتغال و ... شد.

وی یادآور شد: بهینه سازی مصرف انرژی در ۲ هزارو ۹۲۶ واحد موتور خانه با مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به رتبه چهارم در فروش صنعت گفت: با گاز رسامی به ۷ هزارو ۴۳۲ صنعت منجر به اشتغال و خلق ارزش افزوده شده است.

میدان شاهی بیان کرد: لوله کشی به منزل یکهزارو ۵۰۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با هزینه ای بیش از ۱۸ میلیارد تومان در راستای محرومیت زدایی انجام شده اس و علاوه براین اشتراک گاز این خانوارها رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به ارتقا سطح رضایتمندی مشترکین نیز عنوان کرد: براساس جامعه آماری بیش از ۹ هزار مشترک در سطح استان فارس بوده است که مشترکین جز ۸۵ درصد، مشترکین عمده ۸۶ درصد، نمایندگان جامعه ۸۶ درصد، متقاضیان مناطق گازرسانی ۸۳ درصد و تامین کنندگان وپیمانکاران ۶۶ درصد است که بیش از ۵ درصد ارتقا رضایتمندی را داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز