خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید فارس خبرداد؛

برگزیدگان هشتمین کنگره شعر ایثار معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۹۵۴

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به میزبانی فارس از هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، گفت: این کنگره شعر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در ۹ محور موضوعی، در سه بخش و در پنج قالب شعری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سردار ابراهیم بیانی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، اعلام کرد: در پایان سه هزار اثر به دبیرخانه کنگره رسید که از این شمار ۲ هزار و ۴۵ سروده به مرحله داوری رفت و صبح شنبه (۲۸ بهمن‌ماه) نفرات اول تا سوم در هر قالب شعری معرفی و تجلیل می‌شوند.

بیانی اظهار کرد: با اشاره به بین‌المللی بودن هشتمین کنگره شهر ایثار، جایزه برگزیدگان نیز براساس عرف بین‌المللی و مابه ازای ریالی آن در نظر گرفته شده و اهدا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی امام حسین (ع) شیراز با اعتبارات داخلی این اداره‌کل ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه بزرگ بیمارستانی با پیش بینی اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش املاک مازاد بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته می‌شود.

بیانی اضافه کرد: در زمان حاضر یک ملک مازاد فریز و با با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای بیمارستان مذاکره شده و پیش‌بینی می‌شود تا پیش از پایان سال جاری عملیات خاک برداری آن آغاز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد: در زمان حاضر آزمایش خاک و بررسی‌های زلزله نگاری ساخت این بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی انجام شده و با تکمیل واگذاری زمین عملیات خاک برداری آن آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: هرچند تجربه‌های گذشته نشان داده ساخت پروژه‌های دولتی زمانبر می‌شود، اما این بار با توجه به تامین اعتبار از محل مولدسازی املاک مازاد داخلی بنیاد شهید، پیش بینی می‌شود، این پروژه بزرگ تا پنج سال آینده بهره‌برداری شود.

بیانی درباره افزایش ظرفیت بیمارستان جانبازان اعصاب و روان شیراز نیز توضیح داد: بیمارستان "جنت" در زمان حاضر ۴۵ تخت دارد که با بهره‌برداری از فاز دوم این بیمارستان، این ظرفیت به ۸۰ تخت افزایش می‌یابد و قرار است در مرحله بعد به یکصد تخت نیز برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: ساخت این بیمارستان که در مراحل پایانی قرار دارد، در ماه‌های گذشته با محدودیت اعتباری مواجه شد اما اکنون قرار شده با تامین اعتبار از محل استانداری فارس و اعتبارات داخلی بنیاد شهید تکمیل و در صورت تزریق این اعتبار تا فصل نخست سال آینده بهره‌برداری شود.

وی اعلام کرد: فضای جدید در دست ساخت برای الحاق به مرکز توانبخشی سلمان شیراز نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند و پیش بینی می‌شود تا پیش از پایان سال تکمیل شود.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران فارس گفت: در جهت تکریم از خانواده شهدا و جامعه ایثارگری امسال ۵۰ هزار دیدار با والدین و همسران شهدا و با جانبازان پیش بینی شد که تا کنون ۹۵ درصد آن محقق شده و تا پایان اسل از این میزان نیز فراتر می‌رود

وی افزود: علاوه بر این به دلیل نیاز جانبازان و اینکه والدین در قید حیات شهدا سنین کهولت را می‌گذرانند، پایش سلامت جامعه ایثارگری در دستور کار قرار گرفته و امسال تا کنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر پایش شده‌اند.

بیانی اظهار کرد: در خلال این پایش‌ها بیماری‌های پنهان بسیاری از افراد جامعه هدف شناسایی، درمان و پیشگیری شد که می‌توانست برای سلامت آنها خطرساز شود.

وی توضیح داد: این پایش سلامت به ۲ صورت اعزام پزشک به منزل جامعه هدف و یا دعوت به مراکز درمانی انجام شده است.

بیانی با بیان اینکه امروز نیمی از والدین شهدا از دنیا رفته‌اند، گفت: به عنوان نمونه از مجموع ۵ هزار والدین شهدا در شیراز، چهار هزار و ۳۰۰ پدرشهید به رحمت خدا رفته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ سال اخیر علاوه بر مددکاری که وظیفه و رسالت آن است، تلاش کرده تا سهم خود را در پرکردن خلاء‌های فرهنگی ایجاد شده در جامعه و مقابله با جنگ فرهنگی دشمن نیز ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز