خبرگزاری کار ایران

شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران شاخه فارس:

وزیر بهداشت به خواسته‌های منتقدان رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۵۹

اجرای بی‌مطالعه و عجولانه طرح پزشک خانواده و مهم‌تر از همه کشمکش‌های بی‌پایان مدیریت دانشگاه با منتقدان خود و نامشخص بودن ادامه مدیریت وی، تحمل بار کاستی‌ها را برای مردم بزرگ استان و کادر بهداشتی درمانی آن سخت‌تر کرده است.

شیراز - ایلنا: شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران شاخه فارس در اولین بیانیه از دوره جدید فعالیت خود ضمن تشکر از حضور جامعه پزشکی در انتخابات از همه تشکل‌های صنفی جهت همکاری دعوت به عمل آورد.

به گزارش ایلنا از شیراز، این شورا در بیانیه خود با برشمردن مشکلات ریشه‌ای و ساختاری نظام سلامت خواستار همفکری و همراهی همه اجزای نظام و همگرایی همه سلایق سیاسی جهت حل این مشکلات شده است.

شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران شاخه فارس در این بیانیه ضمن نام بردن از اهم انتقادات وارده به مدیریت ۹ سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار بررسی جدی وزیر بهداشت و اقدام قاطع وی شده است.

این شورا همچنین ضمن حمایت از استاندار فارس به روند کند تغییر مدیران سابق در فارس اعتراض کرده و با هشدار نسبت به احتمال ناامیدی حامیان رئیس جمهور، درخواست کرده مدیرانی هماهنگ با گفتمان حماسه ۲۴ خرداد در استان فارس منصوب شوند.

این انجمن اسلامی در بخش دیگری از این بیانیه اولویت خود را پیگیری مطالبات صنفی به حق جامعه پزشکی، و تلاش برای ارایه راهبردهایی، مبتنی بر حکمت، دوراندیشی و صرفا در چارچوب قانون، جهت کاستن از مشکلات حوزه سلامت دانسته و افزوده: در این راستا از تمامی تشکل‌های صنفی و علمی جامعه پزشکی و در راس آن‌ها سازمان نظام پزشکی شیراز و شهرستان‌ها دعوت به همفکری و همکاری می‌کنیم.

این تشکل خود را ملزم به همراهی و تبادل نظر با مردم فهیم استان و به ویژه اساتید، مدیران، دانشجویان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهاد‌های وابسته دانسته و کاستی‌های حوزه سلامت کشوررا ناشی از ناکارآمدی سیاست‌ها و یا برنامه‌های انجام شده در سالهای گذشته، عدم کفایت سرانه سلامت نسبت به تعهدات ایجاد شده، نبود نگاه مشترک و رویکرد علمی در حوزه سلامت بین دولت و نهادهای قانون گذار، ناهماهنگی متولیان سلامت مردم با یکدیگر و دیگر دستگاه‌های موازی و در ‌‌نهایت عدم حضور جدی تشکلهای صنفی در عرصه تصمیم سازی دانسته و به این نتیجه رسیده که دولت تدبیر و امید، به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارثمشکلات بزرگی در حوزه سلامت است که گذر از آن‌ها نیازمند تصمیم قاطع، همفکری و همراهی همه اجزای نظام و همگرایی همه سلایق سیاسی است.

شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران شاخه فارس در بخش دیگری از بیانیه خود حوزه سلامت فارس را با چالشهای دیگری روبرو دانسته و افزوده پهنه گسترده ارایه خدمات پزشکی که فرا‌تر از مرزهای استان است، اجرای بی‌مطالعه و عجولانه طرح پزشک خانواده و مهم‌تر از همه کشمکشهای بی‌پایان مدیریت دانشگاه با منتقدان خود و نامشخص بودن ادامه مدیریت وی، تحمل بار کاستی‌ها را برای مردم بزرگ استان و کادر بهداشتی درمانی آن سخت‌تر کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تحمیل فضای امنیتی بر دانشگاه و دانشجو، گزینش سلیقه‌ای اعضای هیئت علمی، اخراج اساتید مستقل، اولویت روابط بر ضوابط، هزینه کردن اعتبارات دولتی و اموال دانشگاه خارج از چارچوب قوانین بودجه، زیر فشار گذاشتن تشکل‌های دانشجویی و صنفی در دانشگاه و خارج از آن و اجرای پر ایراد طرح پزشک خانواده، از جمله انتقاداتی است که منتقدین به عملکرد نه ساله ریاست دانشگاه وارد می‌دانند که بررسی جدی اتهامات و کشف حقیقت و در ‌‌نهایت اقدام شجاعانه وزیر محترم را ضروری می‌کند.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی فارس در ادامه ضمن حمایت از استاندار فارس، انتقاد جدی خود نسبت به کندی همراه با تردید تغییر مدیران سابق ابراز داشته و افزود: قدر مسلم نتیجه پیروزی گفتمان تدبیر و امید در انتخابات پرشور۲۴ خرداد و حضور حماسی مردم می‌بایست تغییر مدیران به نفع حاملان این گفتمان و فراگیر شدن آن باشد و تعلل در این مقوله باعثیاس حامیان رئیس جمهور محترم و امیدواری بعضی به چرخیدن در بر پاشنه سالهای گذشته می‌شود.

این انجمن مشارکت احزاب، گروه‌های سیاسی، انجمن‌های تخصصی. علمی و تشکل‌های مردم نهاد را در سازندگی استان و منطقه ضروری دانسته و در پایان تاکید کرده که توسعه همه جانبه و پایدار استان را بدون حضور نمایندگان مردم میسر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز