خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان فارس:

بیشترین زنان سرپرست خانوار فارس روستایی هستند

کد خبر : ۱۴۹۷۲۰

هم اکنون در استان فارس ۷۶ هزار و ۲۳۷ خانوار با سرپرست زن تحت حمایت این نهاد هستند.

شیراز - ایلنا: مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان فارس بابیان این نکته که این استان بعد از خراسان رضوی بیشترین تعداد زن سرپرست خانوار را داردافزود: بیشتر زنان سرپرست خانوار روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز،، محمد صفری که شنبه ۱۰ اسفند در جمع خبرنگاران سخن گفت افزود: هم اکنون در استان فارس ۷۶ هزار و ۲۳۷ خانوار با سرپرست زن تحت حمایت این نهاد هستند.

وی با بیان این مطلب که جمعیت این افراد با عائلهٔ تحت تکفل آنان حدود ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود، ادامه داد: فوت سرپرست علت اصلی نیاز به حمایت زنان سرپرست خانوار است، ‌ به نحوی که ۶۵ هزار و ۲۵۷ خانوار به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

صفری افزود: تعداد ۸ هزار و ۹۲۴ خانوار نیز به دلیل طلاق و ۱۰۶ خانوار به دلیل مفقودی یا متارکه‌ سرپرست، تحت حمایت هستند.

صفری با اشاره به اینکه بیشتر زنان سرپرست خانوار بی‌سواد هستند، خاطر نشان کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار که فاقد هرگونه مدرک تحصیلی هستند حدود ۴۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: عمده زنان سرپرست خانوار این نهاد در گروه سنی ۱۵ تا ۵۹ سال قرار دارند و از نظر اقتصادی جزء جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز