خبرگزاری کار ایران

سردار سجادیان:

باندآدم ربایی در فارس متلاشی شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۸۲

اعضاء این باند اقدام با مبادرت به ربودن یک کودک ۷ ساله از کوار و انتقال وی به خرامه، مرودشت و ارسنجان قصد اخاذی صد میلیون تومانی از خانواده گروگان را داشتند.

شیراز - ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اعلام انهدام یک باند آدم ربا گفت: اعضاء این باند اقدام با مبادرت به ربودن یک کودک ۷ ساله از کوار و انتقال وی به خرامه، مرودشت و ارسنجان قصد اخاذی صد میلیون تومانی از خانواده گروگان را داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیدسیروس سجادیان که ظهر امروز دوشنبه ۱۲ اسفنددریک کنفرانس خبری شرکت کرده بود افزود: با اقدام بموقع ماموران نیروی انتظامی گروگان مذکور را آزاد و اعضاء باند نیز که ۳ زن و ۳ مرد بودند و به‌صورت خانوادگی عمل کرده بودند دستگیر شدند.

رییس پلیس فارس افزود: متهم اصلی نسبت پسر خاله گروگان بوده و خود و دیگر همدستانش سابقه قبلی نداشتند.

سجادیان همچنین از انهدام یک باند جعل و توزیع چک پول‌های تقلبی در شیراز نیز خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به انهدام مذکور گفت: محل استقرار این باند در شهر صدرا بود و هفت نفر در آن عضویت داشتند که دو نفر از آنان زن و مابقی مرد بودند این افراد با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته چاپ مبادرت به جعل پول می‌کردند.

وی افزود: با بررسی از محل اختفا مجرمین تعداد صد قطعه چک پول تقلبی، پرین‌تر، لپ تاپ، کاغذ مخصوص چاپ اسکناس، دستگاه ساخت مهر و ژلاتین مخصوص مهر سازی کشف و ضبط شد و متهمان نیز پس از دستگیری و تشکیل پرونده به محاکم قضایی تحویل خواهند شد.

سجادیان بابیان این مطلب که باند مذکور مسلح بودند و در بازرسی از محل باند سه قبضه اسلحه کلت کمری نیز بدست مده است افزود: بهتر است مردم در معاملات و کارهای بانکی و خرید روزمره از از کارت‌های اعتباری استفاده کنند و چنانچه مجبور به استفاده از چک پول باشند حتما مولفه‌های امنیتی موجود در چک پول را مد نظر داشته باشند.

سیروس سجادیان در ادامه از انهدام یک باند سارق به عنف نیز خبر داد و گفت: متاسفانه مردم در استفاده از وسایل نقلیه عمومی دقت لازم را ندارند و در بیشتر اوقات خودرو‌های شخصی را انتخاب می‌کنند که به‌دلیل عدم نظارت روی این خودرو‌ها بیشترین مشکلات از این ناحیه برای مردم بویژه بانوان پیش می‌آید.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس افزود: در همین رابطه یک باند سه نفره سارقین به عنف را متلاشی کردیم که برای رسیدن به هدف شوم خود ابتدا اقدام به سوار کردن خانم‌های مسافر کرده و سپس کمی دور‌تر همدستان خود را نیز سوار می‌کردند وسوژه را به محلی خلوت برده و اقدام به سرقت جواهرات و زیور آلات قربانیان و عملی کردن نیت شوم خود می‌کردند.

رئیس پلیس فارس اعضای این باند را سه نفر جوان ۲۰ تا ۲۲ ساله اعلام کرد که همگی دستگیر و پس از بازجویی و تشکیل پرونده بههه مراجع ذ یصلاح تحویل شدند.

سجادیان با اظهار تاسف از اینکه مردم باداشتن ۱۲ هزار دستگاه تاکسی آرم دار باز مبادرت به سوار شدن به خودرو شخصی می‌کنند افزود: البته در رابطه با نوع کار کرد تاکسی‌ها متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که نظارت بیشتر متولیان سازمان تاکسی رانی و شهرداری را می‌طلبد و مطمئنا با اعمال این نظارت‌ها مردم با رغبت بیشتری تاکسی‌های با رنگ و آرم مشخص را سوار می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز