خبرگزاری کار ایران

درایام نوروز صورت گرفت؛

ارائه خدمات نوروزی جوانان هلال احمر فارس به بیش از ۴۱۲ هزار مسافر

کد خبر : ۱۵۶۹۶۹

طی ۱۸ روز گذشته ۴۱۲ هزار و ۶۶۰ مسافر به پایگاههای ثابت و سیار جوانان این جمعیت مراجعه کرده اند.

ایلنا: سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس از خدمت رسانی اعضای جوان این جمعیت به ۴۱۲ هزار و ۶۶۰ مسافر از آغاز اجرای طرح " ایمنی و سلامت مسافران نوروزی " تا روز ۱۵ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " ازشیراز، " غلامحسین تجلی " امروز شنبه ۱۶فروردین اظهار داشت: طی ۱۸ روز گذشته ۴۱۲ هزار و ۶۶۰ مسافر به پایگاههای ثابت و سیار جوانان این جمعیت مراجعه کرده اند.

وی افزود: در این مدت ۷۶۰ هزار و ۲۹۰ قلم کالای فرهنگی شامل نقشه نقاط حادثه خیز جاده های کشور، بروشور و سایر اقلام فرهنگی و امدادی میان مسافران نوروزی در فارس توزیع شده است.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر فارس همچنین گفت: در این مدت ۱۳۴۲ مسافر نوروزی در خیمه های نماز طرح " ایمنی و سلامت مسافران نوروزی " اقامه نماز کرده اند.

به گفته تجلی ۸۰۳۲ کودک نیز از آغاز اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، از خدمات فضاهای دوستدار کودک این طرح در استان فارس بهره مند شده اند. وی همچنین به مراجعه ۱۰ هزار و ۳۵۴ مسافر نوروزی به ایستگاه های سلامت برای اندازه گیری قند خون و فشارخون اشاره کرد و افزود: امسال در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که به مدت ۱۸ روز از ۲۷ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید ادامه داشت، ۲۵۷۲ عضو داوطلب جوان جمعیت هلال احمر استان فارس از ۲۸ شهرستان مشارکت داشتند.

" تجلی " با اشاره به ایجاد و برپایی ۴۲ پست ثابت و ۲۰ پست سیار(در قالب طرح سحاب) در راستای اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در فارس تصریح کرد: اجرای برنامه های متنوعی به مناسبت ایام فاطمیه، روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت از دیگر فعالیتهای جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس در این مدت بود.

وی در همین زمینه یادآور شد: منقش کردن شیشه عقب خودروها با ذکر " یا زهرا(س) "، ‌ طبخ و توزیع آش نذری بین مسافران، توزیع سی دی های صوتی عزاداری ایام فاطمیه، سیاه پوش کردن پست ها و برگزاری مراسم عزاداری در خیمه های نماز، مهمترین برنامه های جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس به مناسبت ایام فاطمیه در طرح نوروزی بود. تجلی درباره برنامه های جوانان جمعیت هلال احمر فارس در روز ۱۳ فروردین نیز گفت: توزیع ۱۵۰ کیلوگرم کیسه زباله بین مسافران در مبادی خروجی شهرهای استان فارس، توزیع بروشورهای آموزشی با موضوع " حفاظت از محیط زیست " بین مسافران و نصب پلاکاردها و بنرهای آموزشی در همین زمینه در اماکن تفریحی و تفرجگاهها، نصب خیمه های نماز در اماکن تفریحی و حضور تیم های سحاب در این اماکن برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافران از جمله این برنامه ها بود.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به بارش های بهاری از ۱۲ تا ۱۵ فروردین ماه در سطح استان، اضافه کرد: ۱۱۷۱ مسافر نوروزی با راهنمایی و مساعدت جوانان جمعیت هلال احمر فارس در اماکن مسقف مانند سالن های ورزشی و سوله ها اسکان موقت یافتند که موجب رضایت و قدردانی مسافران را فراهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز