خبرگزاری کار ایران

با حضور مقامات کشوری انجام می شود:

غبار روبی بارگاه نورانی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۷۱

بارگاه نورانی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) غبار روبی و با گلاب ناب شستشو می شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از شیراز، مراسم غبار روبی و عطر افشانی بارگاه نورانی احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در فضایی آکنده از معنویت و با حضور ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و مقامات استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

مراسم غبار روبی آستان سومین حرم اهل بیت(ع) به طور متناوب همراه با آیینی ویژه صورت می گیرد که پس از غبار روبی و نذورات اهدایی مردم به این آستان مقدس صرف توسعه این آستان می شود.

حضرت احمد بن موسی(ع) برادر بزرگوار علی بن موسی(ع) است که پس از شهادت پدر بزرگوارش بر اساس تکلیف الهی با امانت داری از ولایت برادرش امام رضا(ع) این امانت را به ایشان واگذار کرد و مورد دعای ایشان قرار گرفت.

شاهچراغ(ع) در مسیر عبور به خراسان برای زیارت برادرش امام رضا(ع) در شیراز به شهادت رسید و پس از سالها مرقد مطهرش توسط دوستداران خاندان عصمت و طهارت باز سازی شد.

در سفر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت اله خامنه ای در سال ۸۷ به شیراز معظم اله این آستان مقدس را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی معرفی کردند.

این بارگاه نورانی همواره زیارتگاه عاشقان و دلدادگانی است که با عزیمت به شیراز و توسل به حضرتش از درگاه خداوند طلب رحمت، مغفرت و حاجات خود می کنند.

آرامگاه مطهر میر محمد و حسین بن موسی دیگر برادران بزرگوار شاهچراغ(ع) در جوار این امامزاده واجب التعظیم زیارتگاه دوستداران خاندان نبوت و رسالت علیهما السلام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز