خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ ارشاداسلامی فارس:

هیچ تئاتر و کنسرت دارای مجوزی را تعطیل نکرده‌ام

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۰۰

در این مدت بیشترین تعداد کنسرت‌های موسیقی را برگزار کردیم اما اعتقاد داریم در همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، از ترجمه و تالیف گرفته تا تئاتر و موسیقی، باید به‌دنبال فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در دوران مدیریت من در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هیچ تئا‌تر، کنسرت و فعالیت فرهنگی ممنوع و تعطیل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، احمد همتی بوشهری پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ فروردین در جلسهٔ هم‌اندیشی با فعالان رسانه در فارس، افزود: در این مدت بیشترین تعداد کنسرت‌های موسیقی را برگزار کردیم، اما اعتقاد داریم در همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، از ترجمه و تالیف گرفته تا تئا‌تر و موسیقی، باید به‌دنبال فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم.

وی از برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری و فرهنگی، فیلم، تئا‌تر، موسیقی و رویدادهایی نظیر جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همراهی در برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف و… به عنوان بخشی از عملکرد سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یاد کرد و افزود: با قاطعیت می‌گویم شیراز بعد از تهران تنها شهری است که مجموعه‌ای نظیر مجموعهٔ فرهنگی و هنری حافظ را در اختیار دارد.

همتی بوشهری در عین‌حال گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، سال گذشته برنامه‌های فاخر و ارزشمندی را چه برنامه‌های تقویمی و چه برنامه‌های مناسبتی و شاخص، در فارس برگزار کردیم که هر یک در جای خود تاثیر بسزایی داشته و ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به احداثسالن ۲ هزار نفری مهر شیراز، گفت: با ایجاد این زیرساخت فرهنگی می‌توان زمینه‌ را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، بهتر از پیش فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بودجهٔ فرهنگی استان فارس بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم باید بین ۳۰ شهرستان توزیع شود. رقمی که به اعتقاد وی در موضوع فرهنگ و برای انجام اقدامات فرهنگی، بسیار ناچیز است.

وی برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری و فرهنگی، فیلم، تئا‌تر، موسیقی و رویدادهایی نظیر جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همراهی در برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف و… را از جمله اقدامات سال گذشته برشمرد و گفت: با قاطعیت می‌گویم شیراز بعد از تهران تنها شهری است که مجموعه‌ای نظیر مجموعهٔ فرهنگی و هنری حافظ را در اختیار دارد.

وی با ابراز امیدواری در خصوص احداثسالن ۲ هزار نفری مهر شیراز، گفت: با ایجاد این زیرساخت فرهنگی می‌توان زمینه‌ را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، بهتر از پیش فراهم کرد.

همتی‌بوشهری همچنین مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان فارس را بسیار مهم و تاثیرگذار برشمرد و با قبول اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی از این مصوبات انجام نشده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی استان فارس به‌لحاظ حضور مداوم آیت‌الله ایمانی و استانداران و کیفیت تاثیرگذاری و مصوبات در سطح کشور اول است.

وی با اشاره به شعار سال و با تاکید براینکه فرهنگ اقتصاد و دیگر شئون زندگی را تحت تاثیر خود دارد، گفت: امسال اعلام کرده‌ایم که تنها به فعالیت‌هایی اعتبار خواهیم داد که مشکلی از فرهنگ کم کند، یک موضوع فرهنگی را دنبال کند و برای این مهم باید از قبل هدف‌گذاری کرد.

همتی‌بوشهری گفت: زمانی می‌گفتیم اعتیاد ریشه در بیکاری دارد اما امروز می‌بینیم براساس شواهد موجود و گرایش به‌اعتیاد در قشر تحصیل‌کرده و دارای شغل، متوجه تاثیر فرهنگ در این مهم شده‌ایم، همه معضلات به منکرات ظاهری و پیدا بودن موی افراد و پوشش ظاهری آنان باز نمی‌گردد، بلکه ریشه در سبک زندگی و فرهنگ دارد.

وی تصریح کرد: در فرهنگ ایرانی به‌شکل شاخص می‌بینیم که در نقش‌های باقی‌مانده تاریخی تخت‌جمشید، بردگی و ذلت و نازیبایی وجود ندارد بلکه هرچه هست شادابی، سرافرازی و عزت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز