خبرگزاری کار ایران

بارگاه مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) میزبان ۲۰۰ هزار دانش آموز فارس

کد خبر : ۱۶۰۴۸۶

با برنامه ریزی های صورت پذیرفته از ۱۶ فروردین تا پایان اردیبهشت همه روزه میزبان دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از سراسر استان پهناور فارس هستیم.

مدیر حوزه تولیت آستان مقدس سومین حرم اهل بیت(ع) از تشرف۲۰۰ هزار دانش آموز استان فارس به بارگاه منور و نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آستان احمدی و محمدی(ع)، حجت الاسلام محسن اسماعیل‌پور افزود: با برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته از ۱۶ فروردین تا پایان اردیبهشت همه روزه میزبان دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از سراسر استان پهناور فارس هستیم.

وی تصریح کرد: این برنامه فرهنگی، با هدف ایجاد ارتباط موثر دانش آموزان با حرم‌های مطهر و آشنائی آن‌ها با زندگی، فضایل و شخصیت اخلاقی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت محمد بن موسی(ع) همراه با برنامه‌های متعدد و متنوعی ویژه مقاطع مختلف تحصیلی تدارک دیده شده است.

اسماعیل‌پور افزود: دانش آموزان بعنوان آینده سازان کشور همه روزه با حضور در این حرم‌های نورانی برنامه‌های متنوعی را در بارگاه مقدس امامزادگان واجب التکریم اجرا می‌کنند.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی خاطرنشان کرد: حضور بی‌شمار دانش آموزان در حرم منور حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) حال و هوائی خاص را ایجاد کرده که اشک را بر دیده گان زائران حاضر در حرم جاری می‌سازد.

وی تصریح کرد: این آستان شریف و روحانی همه روزه میعادگاه کودکان، نوجوانان و جوانانی است که دل در گرو محبوب سپرده‌اند و با عشق به این امامزادگان واجب التکریم سر از پا نشناخته و شور نشاط خاصی را به ارمغان آورده‌اند.

مشاور تولیت آستان احمدی و محمدی افزود: افزایش شناخت نسبت به حضرت احمد بن موسی(ع)، حضرت محمد بن موسی(ع) و حضرت آیت ا… سید عبد الحسین دستغیب ود یگر بزرگان دین و نهادینده کردن سیره و روش زندگی ائمه اطهار والگو‌های اسلامی از جمله اهداف حضور دانش آموزان در این مکان شریف و مطهر است.

وی در ادامه گفت: برای اوقاتی که دانش آموزان دختر و پسر در حرم‌های این امامزادگان بزرگوار می‌گذرانند برنامه‌های متنوعی، هم چون حضور در تالار دانش، اتاق سیرت و صورت، طرح گنجینه که با زندگی و فضایل اخلاقی و انسانی ائمه اطهار به ویژه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) آشنا می‌شوند، بازدید از موزه، کتابخانه، دارالقرآن و شرکت در فعالیت‌های قرآنی، حضور در رواق شادی، محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، بازدید از نمایشگاه و… تدارک دیده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گروه‌های سنی مختلف در حرم مطهر و لزوم رفع شبهات، مرکزی در این زمینه راه اندازی شد که علاوه پاسخ به سوالات شرعی مشاوره‌های تحصیلی، نیز ارائه می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل‌پور تصریح کرد: جشن عبادت از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه دختران و پسران با نظم خاصی در حرم مطهر صورت می‌پذیرد.

وی در پایان افرود: قطعا «تشرف این دانش آموزان و دیگر نونهالان و کودکان به حرم‌های منور و نورانی موجب تقرب بیشر آن‌ها و خانواده‌هایشان به درگاه خداوند منان و اهل بیت(ع) خواهد شد و وجود بارگاه مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت محمد بن موسی(ع) موجب برکات وکرامت برای همه زائران، شهروندان و مجاورین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز