خبرگزاری کار ایران

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس:

بنیاد مسکن متولی مقاوم سازی مناطق روستایی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۶۳

اگر اقساط به موقع پرداخت نشود غصب و حرام است و تصرف غاصبانه است، این باید برای روستاییان توجیه شود، و بدانند که باید پول را برگردانند، در حوزه ارتباط با روستاها این موضوع باید دنبال شود.

نماینده مقام معظم رهبری دراستان فارس و امام جمعه شیراز پیش از ظهر امروز شنبه در دیدار مدیر کل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس بر لزوم تداوم مقاوم سازی روستا‌ها تاکید کرد و یاد آور شد: بنیاد مسکن متولی مقاوم سازی مناطق روستایی است، مقاوم سازی با اصول علمی از مسایل حائز اهمیت و لازم است و این به عنوان یک کار فرهنگی و اقتصادی مطرح است که باید به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش ایلنا از شیراز، آیت الله سید اسدالله ایمانی دراین دیدار با گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) و با تقدیر از مدیر کل و سایر مسوولان بنیاد مسکن فارسگفت: روستاییان و ساکنان روستا‌ها و کسانیکه از تسهیلات بنیادمسکن استفاده می‌کنند بدانند که قرض می‌گیرند و قرض باید برگردد و پرداخت شود تا قدرت پرداخت وام به دیگران هم فراهم آید.

وی افزود: اگر اقساط به موقع پرداخت نشود غصب و حرام است و تصرف غاصبانه است، این باید برای روستاییان توجیه شود، و بدانند که باید پول را برگردانند، در حوزه ارتباط با روستا‌ها این موضوع باید دنبال شود.

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر موضوع توسعه در زیر ساخت و گسترش فضاهای کشاورزی در روستا‌ها به وضوح دیده شده است، همانطور که در شهر‌ها فرار از مرکز شهر و به رفتن به بیرون شهر می‌بینیم که مرکز شهر خالی می‌شود و به حاشیه شهر می‌روند متاسفانه روستا‌ها هم همین وضعیت دارند و این یک چالش است که باید مدیریت شود.

نماینده مقام معظم رهبری دراستان فارس گفت: متاسفانه در برخی روستا‌ها زمین‌های کشاورزی را تغییر وضعیت می‌دهند و خود را مالک می‌دانند در حالیکه این سرمایه ملی است و روی اصول باید از این اراضی استفاده شود این نیاز به فرهنگ سازی دارد و بنیاد مسکن در حاکمیت این گفتمان تلاش کند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: بهسازی روستا منحصر به بهسازی فیزیکی نیست، این بهسازی فکری و فرهنگی می‌طلبد، مقاوم سازی نیاز به فرهنگ سازی دارد، کنترل و حفاظت محدوده هم نیاز به فرهنگ سازی دارد، پرداخت اقساط و تسهیلات هم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

امام جمعه شیراز گفت: در زمینه اقتصاد هم ما یک سری مسایل داریم و چالش‌هایی داریم که باید برای رفع آن برنامه ریزی کنیم، برخی ریال‌های گمشده در اقتصاد است که مورد غفلت واقع شده است، خانه‌ای با عمر ۱۰ سال و خانه‌ای با عمر ۳۰ با هم یکی نیست، خانه‌ای با عمر ۳۰ در واقع ریال‌ها ی گمشده را به صاحب خانه برمی گرداند، دستگاه‌های متولی باید به این توجه کنند.

آیت الله ایمانی افزود: در برخی کشور‌ها عمر مفید خانه ۱۰۰ سال است در کشور ما عمر مفید حداکثر ۳۰ سال است این ثروت ملی ما را نابود می‌کند و باید روی این کار کنیم و فرهنگ سازی کنیم این موضوع هم اقتصادی و هم فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که عمر ساختمان‌ها را طولانی‌تر کنیم و در کیفیت کار دقت نماییم، مهندسین ناظر دقت کنند مجریان آموزش ببیند و ساختمان با کیفیت ساخته شود، الفبای پیشرفت فن ساختمان سازی برای مجریان از اول توجیه شود و از مصالح خوب استفاده شود.

امام جمعه شیراز گفت: به جز منطقه پاسارگاد و قبر کوروش همه مناطق استان فارس روی کمربند زلزله است و این نشان می‌دهد که نیاکان ما چقدر روی این مسایل علمی دقت داشته‌اند، آنجا گسل زلزله نیست و همه جای فارس روی گسل زلزله است.

نماینده مقام معظم رهبری دراستان فارس تاکید کرد: همه جای شهرهای ما و مناطق مختلف در صد سال اخیر زلزله شکننده و با تلفات داشته است این باید برای ما عبرت باشد و از آن درس بگیریم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: زلزله هر سال دراستان فارس خانه‌های روستایی را تخریب می‌کند و آسیب می‌زند، جان مردم را تهدید می‌کند و در این میان مجریان مسئول هستند.

وی گفت: بنیاد مسکن دراین زمینه مسوولیت اول دارد، بنیاد مسکن صدقه جاریه امام راحل است و کار خیری است که امام بنیان آن را نهاد و تنها برای بنیاد مسکن حساب باز کردند و این نشانگر اهمیت موضوع است و افتخار بنیاد مسکن است و باید این افتخار به عنوان تابلو بماند و بر آن تاکید شود.

امام جمعه شیراز گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی هزینه نیست بلکه نوعی پس انداز و سرمایه گذاری است، وقتی فرزند در خانه پدر به راحتی زندگی کند هزینه احداثمسکن را در جایی دیگر سرمایه گذاری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز