خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در فارس:

سعدی به‌عنوان یک مصلح اجتماعی شهرت داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۸۸

شعر سعدی جلوه‌گاهی مناسب برای رایج شدن مفاهیم دینی در سخنان روز مره اهل جامعه است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: شعر و آثار سعدی و اندیشه‌های بلند وی، جلوه‌گاهی مناسب برای رایج شدن مفاهیم دینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، شامگاه یکشنبه ۳۱ فروردین در مراسم بزرگداشت سعدی، بابیان این مطلب که سعدی از سدهٔ هجدهم میلادی در اروپا به‌ویژه فرانسه به‌عنوان یک مصلح اجتماعی شهرت داشته است، گفت: مفاهیم اشعار سعدی همه برآمده از آموزه‌های دینی اسلامی است، ‌به موازات رواج شعرش بسیاری از این تعالیم به دگر کشور‌ها و تمدن‌های غرب صادر شده است، جای خرسندی است که شعر او علاوه بر نظر، شعر عمل و کار هم هست.

وی افزود: شعر سعدی جلوه‌گاهی مناسب برای رایج شدن مفاهیم دینی در سخنان روز مره اهل جامعه است.

به اعتقاد آیت الله ایمانی، سعدی چون برخی از وازدگان دگر اندیش عناصر شعراش را از دگر کشور‌ها وارد نکرده و بیشتر کوشیده با بهره‌گیری از مفاهیم غنی اسلامی، خود تولید کننده‌ای ادبی باشد نه مصرف کننده‌ای چونان شاعرانی که تنها جز نامی در کتاب‌های ادبیات چیزی از آنان نمانده است.

امام جمعه شیراز افزود: موجودات آینه‌های متعددی بودند که نشانه‌های خود را به سعدی می‌نمایاندند، سعدی از عاشقان روزمره کوچه بازاری نیست، عاشق پدیده‌ای است که بتواند جلوه‌گر لطف الهی باشد.

آیت‌الله ایمانی، با عاشق خدا خواندن سعدی وی را عاشق انسان‌هایی دانست که با قدم‌های خاکی و نفس‌های آتشین خود پیوند دهنده مهر خداوند بر زمین هستند.

وی نوع نگاه سعدی به آفرینش، دوران و جغرافیای زندگی، دوران آموزش او در نظامیه بغداد و بستر فرهنگی اقلیمی که در آن‌زاده شده و رشد و نمو داشته است را در اشعار و سروده‌های و نوشته‌های او متجلی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز