خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

بزرگداشت و قدردانی از سعدی وظیفه همه دوست‌داران انسان و انسانیت است

کد خبر : ۱۶۱۲۸۹

‌امروزتمام گرفتاری‌های بشر به‌خاطر بی‌قراری است که بعضی از افزون طلبان در جهان متمدن کنونی برای خود قائل هستند. لذا باید اخلاق را از لابه‌لای اشعار سعدی بیرون کشید و به‌عنوان درس و مشق جامعه‌ی بشتری عرضه کرد.

استاندار فارس گفت: بزرگداشت و قدردانی از سعدی وظیفه همه دوست‌داران انسان و انسانیت و درس گرفتن از اندیشه‌های بلند و بالای آن استاد سخن و اخلاق، یک نیاز و ضرورت روز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیدمحمد احمدی شامگاه یکشنبه ۳۱ فروردین در مراسم هجدهمین دورهٔ بزرگداشت سعدی، گفت: هرچه زمان می‌گذرد، عظمت سعدی، شخصیت سعدی، ابعاد وجودی سعدی، انسان‌شناسی سعدی، زوایای وجودی آن بزرگ‌مرد برهمگان روشن‌تر و چهرهٔ تابناک سعدی منور‌تر شده و در عرصهٔ علم و ادب جهان مشهود‌تر می‌شود.

استاندار فارس عشق به انسانیت، محور قرار دادن انسان و مهر به انسانیت را امواج موجود در اشعار سعدی دانست و افزود: جزدر جز در آیات و روایات قرآن و اهل‌بیت(ع) نمی‌توان کلامی به ژرفای نکات بیان شده توسط سعدی یافت.

احمدی تاکید کرد: ‌امروز تمام گرفتاری‌های بشر به‌خاطر بی‌قراری است که بعضی از افزون طلبان در جهان متمدن کنونی برای خود قائل هستند. لذا باید اخلاق را از لابه‌لای اشعار سعدی بیرون کشید و به‌عنوان درس و مشق جامعهٔ بشتری عرضه کرد.

وی با تصریح اینکه سعدی نه‌ تنها سعدی شیراز و ایران بلکه متعلق به بشریت است، گفت: تمام کسانیکه برای بشریت دل می‌سوزانند و از حکمت سرشار هستند، سعدی را آموزگاری تاثیرگذار می‌دانند.

استاندار فارس گفت: باید در مدارس و خانه‌ها اشعار و کتاب سعدی به‌درستی قرائت شود، وجود ابزار ارتباط جمعی و شبکه‌های مختلف ما را از بعضی حقایق دور کرده، لذا می‌توان در رسانه‌ها خصوصا رسانهٔ ملی و با مدد از اندیشه سعدی‌شناسان و ادب دوستان با ساخت فیلم و سریال، همه را با اندیشه‌های والای و بالای سعدی آشنا‌تر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز