خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

طرح تحول نظام سلامت در ۶۴ بیمارستان دانشگاهی فارس اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۵۶

با اجرای این طرح اگر مددکار بیمارستان ناتوانی بیمار در پرداخت همان پنج درصد هزینه درمان را تایید کند همه خدمات بستری و درمانی برای این بیماران در بیمارستان های دانشگاهی به صورت رایگان انجام می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طرح تحول نظام سلامت در ۶۴ بیمارستان دانشگاهی فارس اجرا می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، ‌دکتر محمد هادی ایمانیه که پیش از ظهر امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس گفت: مزید اجرای این طرح در استان فارس این است که اکنون و بااستفاده از نظام ارجاع، بیماران بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی فقط پنج درصد از هزینه درمان و بستری را پرداخت خواهند کرد.
وی اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس را زمینه‌ای برای اجرای هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: نظارت‌های مستقیم در روند اجرای این طرح در فارس حاکی از رضایت ۱۰۰ درصد شهروندان از اجرای طرح تحول سلامت است.
ایمانیه با اعلام شماره تلفن ۱۵۹۰ برای اعلام شکایات احتمالی شهروندان در خصوص نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت، این طرح ۸ بسته‌ای را عاملی برای ارتقاءسطح سلامت در جامعه عنوان کرد.
تامین دارو وتجهیزات پزشکی برای بیمار، ماندگاری، مقیمی، ترویج زایمان طبیعی، حمایت از بیماری‌های خاص، اصلاح هزینه ویزیت‌ها در کلینیک و هتللینگ از جمله مواردی بود که ایمانیه از آن‌ها به عنوان بسته‌ای این طرح از آن‌ها یاد کرد و افزود: اجرای این طرح موجب جمع شدن مواردی از دریافت زیر می‌زی توسط برخی از پزشکان شده است.
وی ماندگاری متخصصین در شهرهای کوچک و ایجاد پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌ها را از مزایای قابل توجه طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: در بیمارستان‌های بیشتر از ۶۴ تخت حداقل یک متخصص در بیمارستان به صورت مقیم حضور دارد و به نیازهای درمانی پاسخ می‌دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اذعان به وجود برخی مشکلات مالی در گذشته که باعثاخذ مبلغی بیش از تعرفه‌های قانونی از بیمار می‌شد افزود: با اجرای این طرح اگر مددکار بیمارستان ناتوانی بیمار در پرداخت‌‌ همان پنج درصد هزینه درمان را تایید کند همه خدمات بستری و درمانی برای این بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز