خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

امام(ره) باور داشت که قدرت حضور مردم از همه‌ی قدرت‌ها بالاتر است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۷۷

امام(ره) اعتقاد داشت که ارتش و نیروهای انتظامی متعلق به مردم هستند، نه در مرحله اول انقلاب در سال‌های ۴۱ و ۴۲ و نه در مرحله دوم انقلاب در سال‌های ۵۶ و ۵۷، در صحبت‌‌های ایشان هیچ نکته منفی در مورد نیروهای مسلح عنوان نشده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مهمترین موضوع در انقلاب اسلامی ایران و پیروزی آن، تکیه حضرت امام(ره) به مردم بود، گفت: امام(ره) باور داشت که قدرت حضور مردم از همه‌ی قدرت‌ها بالاتر است و در مقابل قدرت مردم هیچ قدرتی نمی‌تواند ایستادگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی صبح چهارشنبه ۱۴ خرداد در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ضمن تشریح چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) را رهبری با ویژگی‌های منحصر به‌فرد متفاوت با دیگر رهبران دنیا توصیف کرد.

وی نوع نگاه امام خمینی(ره) به نیروهای مسلح را یکی دیگری از ویژگی های امام خمینی(ره) دانست و افزود: امام(ره) اعتقاد داشت که ارتش و نیروهای انتظامی متعلق به مردم هستند، نه در مرحله اول انقلاب در سال‌های ۴۱ و ۴۲ و نه در مرحله دوم انقلاب در سال‌های ۵۶ و ۵۷، در صحبت‌‌های ایشان هیچ نکته منفی در مورد نیروهای مسلح عنوان نشده است.

او ادامه داد: تمام رهبران سایر کشورها، فاز نظامی را در مبارزات خود پیش‌بینی و دنبال کردند اما امام(ره) روی فاز نظامی اصلا فکر هم نکرد، حتی در سال ۴۳ که موضوع کاپتالاسیون مطرح شد، امام(ره) با شاه تند حرف زد اما وقتی در رابطه با نیروی مسلح صحبت می‌کند از آنان به‌عنوان بخشی از مردم یاد می‌کند، این ویژگی اختصاصی امام(ره) است و در دیگر رهبران سراغ نداریم.

وی بیان امام خمینی(ره) را در مسیر حرکت نهضت انقلاب اسلامی نیز بیانی متفاوت عنوان کرد و افزود: حتی در دوران مشروطه نیز هیچ کس شاه مملکت را خطاب قرار نداد، اما امام خمینی(ره) از ابتدای شروع نهضت نوک پیکان مبارزه را به سمت محمد رضا شاه نشانه رفت.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام(ره) با این تدابیر، ملتی را با دست خالی رهبری کرد و انقلابی را به پیروزی رساند، گفت: عده‌ای گفتند که امام(ره) مرد مبارزه تا پیروزی هست اما اداره کشور کاری دشوار است و مانند بحثمبارزه نیست، اما طی ده سال هدایت این نظام اسلامی تمام توطئه‌ها را با تدبیر والا خنثی و زمینه حماسه‌آفرینی‌های بسیار در ۸ سال دفاع مقدس را فراهم کردند.

حجت‌‌الاسلام علوی تصریح کرد: بعد از رحلت امام(ره)، خلف صالح او، ۲۵ سال نظام اسلامی ایران با اقتدار به حرکت پیش‌رونده خود ادامه داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت منطقه با بیان اینکه پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه لبنان و پیروزی مسلمانان در جنگ ۲۲ روزه فلسطین در غزه، مدیون امام و رهنمودهای امام(ره) بود، گفت: روح امام(ره) در مقام معظم رهبری جریان دارد و به همین دلیل هر کجا نشانی از ایران باشد حماسه و پیروزی وجود خواهد داشت.

وزیر اطلاعات گفت: دشمنان فکر کردند ظرف مدت ۲ ماه سوریه سرنگون می‌شود و رژیم سرسپرده خودشان را در این کشور حاکم خواهند کرد اما امروز بعد از ۳ سال مقاومت جانانه، شاهد برگزاری انتخاباتی هستیم که به احتمال زیاد بشاراسد پیروز آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه روسیه نتوانست اکراین را از تعرضات کشورهای غربی مصون نگه‌ دارد، مقاومت سوریه به‌عنوان کشور هم‌مرز با ایران را به‌دلیل وجود روحیه حماسی انقلاب ایران در آن کشور دانست و تاکید کرد: عزیزانی با میل خودشان از ایران برای دفاع از حرم رفته و جان خود را در معرض شهادت قرار دادند تا از حرمت زینب(س) دفاع کنند، سردار حاج‌عبدالله اسکندری از تبار همین جان‌باختگان ولایت بود.

حجت‌الاسلام علوی با تصریح اینکه ملت ایران هنوز امام(ره) را در جان و دل خود حفظ کرده‌اند، گفت: تشییع میلیونی پیکر حضرت امام(ره) عمق عشق و معرفت این مردم نسبت به امام و رهبرشان را نشان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز