خبرگزاری کار ایران

استاندار اسبق فارس:

اصلاحات یک مطالبه ملی است / دولت تدبیر و امید؛ ادامه‌ی دولت اصلاحات است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۱۵۱

اصلاح‌طلبان وفادارترین و صدیق‌ترین چهره‌های این ملت هستند که در عرصه‌های مختلف امتحان خود را به نظام پس داده‌اند.

استاندار اسبق فارس گفت: در طول ۸ سال گذشته عقل و عقلانیت، متروک و خردمندان مهجور شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز؛ محمد ابراهیم انصاری لاری در مراسم افتتاح بنیاد امید ایرانیان در شیراز افزود: کار خردمندانه کردن به لفظ آسان است درحالیکه این حرکت کاری سترگ و امری بزرگ است، به خصوص در شرایط حساس و بحرانی که جانب عقل را نگه داشتن و جانب نفس را فرو گذاشتن بسیار خطیرتر و دشوارتر خواهد بود و از این روست که پیامبر اکرم(ص) فرمود: ذره‌ای عقل از نماز و روزه برتر است.

وی به جنبه فرزانگی و عقلانیت حرکت عارف در کناره‌گیری از کاندیداتوری ریاست جهموری به نفع روحانی پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر انعطاف تاریخی محمدرضا عارف در انتخابات سال گذشته شکل نمی‌گرفت دولت تدبیر و امید تحقق پیدا نمی‌کرد.

انصاری لاری؛ دلایل پیروزی روحانی را چنین برشمرد: رهنمودهای پرتاثیر رهبری، متانت و صبوری هاشمی، مدیریت هوشمندانه و حمایت همه‌جانبه خاتمی و بالاخره انعطاف خردمندانه‌ی عارف.

استاندار اسبق فارس تصریح کرد: متاسفانه در طول هشت سال گذشته عقل و عقلانیت را متروک و خردمندان را مهجور یافتیم و به تصور من؛ حرکت آقای عارف نقطه بازگشت به عقلانیت بود و اگر شعار این دولت تدبیر و امید است، نطفه‌ی اصلی این شعار را باید در انعطاف خردمندانه‌ی آقای عارف جست و جو کرد.

انصاری لاری افزود: در طول سالیان پس از انقلاب دولت‌هایی آمده‌اند و رفته‌اند، اما دولتی بیشتر در یادها و خاطره‌ها مانده است که بیشتر متکی به فرزانگی و خردمندی بوده است.

وی ادامه داد: اصولا هر تفکری، هر گفتاری، هر کرداری که بهره‌ی بیشتری از عقلانیت برده باشد ماناتر و پایدارتر است، اگر قرآن و اسلام جاودانه و پایدار هستند به واسطه‌ی این است که از منشاء عقل مطلق بر بشر ارزانی شده است.

استاندار دوران اصلاحات فارس فارس با اشاره به برخی مطالبات مردم تصریح کرد: تغییر مورد انتظار مردم هرگز از جنس انقلابی ویرانگر و ساختارشکنانه نیست و نیز تغییرات سطحی و کم‌تاثیر و نمایشی مردم را راضی نخواهد کرد. این تغییر اصلاح محسوس و موثر بسیاری از بینش‌ها و روش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است با هدف ارتقای مادی و معنوی زندگی ایرانیان و البته با حفظ ارزش‌ها و پایبندی به اصول و در چهارچوب قانون اساسی.

انصاری لاری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید ادامه دولت اصلاحات است، تصریح کرد: اصلاحات یک مطالبه ملی و دائمی و غیرقابل انکار در کشور ماست و تنزل دادن آن به یک جریان سیاسی یک خطای بزرگ و جفا به این گفتمان است و دولت تدبیر و امید به صورتی طبیعی و اجتناب ناپذیر ادامه‌ی دولت اصلاحات است.

وی در پایان گفت: اصلاح‌طلبان وفادارترین و صدیق‌ترین چهره‌های این ملت هستند که در عرصه‌های مختلف امتحان خود را به نظام پس داده‌اند.

در ادامه سید عبدالرزاق موسوی، رییس شورای بنیاد امید ایرانیان شعبه فارس نیز بیان کرد: به دنبال تصمیم هیأت مدیره بنیاد مبنی بر راه‌اندازی این بنیاد در فارس در طول ماه‌های گذشته تمام تلاش خود را برایاجرای مأموریتی که در آیین نامه مشخص شده بود؛ به کار بردیم.

وی با بیان اینکه امروز بطور رسمی با حضور محمدرضا عارف شعبه فارس آغاز به کار کرد، گفت: شورای بنیاد در استان توسط هیأت مدیره تعیین و امروز به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

رییس شورای بنیاد امید ایرانیان فارس با ابراز امیداوری از اینکه امید است آنچه به عنوان ارزش در این اساسنامه تعیین شده به وقوع بپیوندد، خاطرنشان کرد: از تمامی علاقمندان به این حرکت فرهنگی، علمی اجتماعی جهت حضور و همکاری در این بنیاد دعوت می‌کنیم.

موسوی در پایان گفت: بی‌توجهی به ارزش اخلاقی در بین برخی از مسوولان یکی از گمشده‌های جامعه امروز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز