خبرگزاری کار ایران

توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزارمی شود؛

کارگاه رصد هلال ماه رمضان توسط فرهنگسرای نجوم

کد خبر : ۱۷۹۹۳۴

همواره در بین عموم مردم سوالات مختلفی درخصوص چگونگی رویت هلال ماه با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات امروزی و روش های اجرایی رصد هلال ماه مطرح می باشد.

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، همچون سال های گذشته فرهنگسرای نجوم شهرداری شیراز رصد ماه مبارک رمضان را انجام می دهد.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، مسئول فرهنگسرای نجوم گفت: همواره در بین عموم مردم سوالات مختلفی درخصوص چگونگی رویت هلال ماه با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات امروزی و روش های اجرایی رصد هلال ماه مطرح می باشد که فرهنگسرای نجوم در راستای ترویج و آموزش نجوم و رفع شبهات نجومی در نظر دارد کارگاه آموزشی رصد هلال ماه رمضان را برگزار کند.
زهرا زنگنه گفت: هلال ماه مبارک رمضان در روز جمعه ساعت ۱۲:۳۹ از نزدیک ترین فاصله اش تا خورشید عبور می کند یا به اصطلاح متولد می شود و از این لحظه رفته رفته از خورشید فاصله می گیرد.
وی تصریح کرد: در شامگاه روز جمعه هلال ماه در ساعت ۱۹:۵۹ در افق شهر شیراز غروب می کند واین در حالی است که خورشید در ساعت ۲۰:۰۴ غروب می کند، بنابراین رویت هلال ماه مبارک رمضان در شامگاه جمعه ۶ تیر ماه در پهنه کشور عزیزمان ایران به دلیل غروب زودهنگام ماه و نزدیکی بیش از اندازه به خورشید غیر قابل رویت است.
مسئول فرهنگسرای نجوم گفت: تیم رصدی این فرهنگسرا از ساعت ۱۷ الی ۲۱ روزشنبه هفتم تیرماه کارگاه و برنامه آموزشی بمنظور رویت هلال ماه را باحضور منجمان وکارشناسان این رشته بصورت رایگان جهت شهروندان شیرازی برگزار می کند.
زنگنه افزود: علاقمندان جهت شرکت و ثبت نام در این برنامه می توانند با مراجعه به فرهنگسرا ی نجوم به آدرس: شیراز، میدان معلم، بوستان معلم و یا با شماره تلفن ۶۳۱۲۰۵۰ تماس حاصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز