خبرگزاری کار ایران

در نامه تشکل‌های کارگری لامِرد و مُهر عنوان شد:

کارگران بومی لامرد و مهر در اولویت استخدام قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۸۸۳

جمعی از کارگران و تشکل‌های کارگری شهرستان‌های لامِرد و مُهر با ارسال نامه به استاندار فارس، خواستار جلوگیری از جذب نیروهای غیر بومی در مناطق نفت وگاز لامِرد و مُهر شدند.

جمعی از کارگران و تشکل‌های کارگری شهرستان‌های لامِرد و مُهر با ارسال نامه به استاندار فارس خواستار جلوگیری از جذب نیروهای غیر بومی در مناطق نفت وگاز لامِرد و مُهرشدند.

به گزارش ایلنا، این نامه که به امضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی و استادکاران ساختمانی، کانون بازنشستگان و مستمری بگیران، اتحادیه زنان کارگر و خانه کارگر شهرستان‌های لامرد و مهر رسیده آمده است: با توجه به اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از نفت و گاز استخراجی استان فارس و حتی کشور در دو شهرستان لامرد و مهر تولید می‌شود، حق نیروی انسانی بی‌کار و جویای کار این منطقه است که در اولویت‌های استخدامی این مراکز قرار گیرند.

ارسال کنندگان این نامه با بیان اینکه این موضوع به عنوان یک طرح در شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار گرفته است در ادامه به همکاری نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تاکید کرده‌اند.

فعالان کارگری شهرستان‌های لامرد و مهر در این نامه با اشاره به راهکارهای برای افزایش اشتغال جوانان در صنایع مرتبط با صنعت نفت و گاز پرداخته و اظهار داشته‌اند: برای جلوگیری از حضور بدون ضابطه کارگران غیر بومی در صنایع مرتبط با نفت و گاز باید از جذب نیروهای غیر بومی جلوگیری شود.

به تاکید امضاء کنندگان پیمانکاران برنده مناقصات، طبق قانون باید برای جذب نیروی کار خود کارگران بومی منطقه را در اولویت استخدامی خود قرار دهندبه همین سبب پیشنهاد می‌شود برای شناسایی افراد بومی ازغیر بومی متقاضیان کار از شوراهای شهر و روستای خود نامه دریافت کنند.

بنا بر اظهارات فعالان کارگری شهرستان های لامرد و مهر، این دو شهرستان با نرخ سیزده درصدی بیکاری، بیشترین سهم را دربین دانشجویان و فارغ التحصیلان دارد که در زمینه صنعت نفت گاز تحصیل کرده‌اند.

فعالان کارگری شهرستان‌های لامرد و مهر با طرح این ادعا که در پالایشگاه گازی و دیگر شرکت‌های بزرگ و کوچک تابع وزارت نفت، اغلب پست‌های کلیدی نظیر مدیرعاملی، معاون، رئیس بهره‌برداری، مدیر مالی، رئیس پیمان‌ها، رئیس‌ای تی، رئیس حمل و نقل و… در اختیار غیر بومی‌ها قرار گرفته است، در نامه خود افزوده‌اند: با این حال می‌طلبد که شاهد شناسایی و حمایت مسئولین ارشد دو شهرستان، علی الخصوص نماینده مجلس از نیروهای توانمند و متخصص بومی برای در اختیار گرفتن سمت‌ها و پست‌های کلیدی نفت و گاز باشیم، که نمونه بارز این حمایت و حمایت‌ها، تلاش های جناب آقای موسوی، نماینده مردم در شهرستان‌های لامرد و مهر است.

در بخش پایانی این نامه تشکلات کارگری شهرستان لامرد و مهر از مسئولین شهرستانی و استانی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در مجلس خواستار تسامح و تساهل با مردم این دو شهرستان شدند و در خاتمه آورده‌اند: برای جلوگیری از لگد مال شدن حقوق عامه مردم این دو شهرستان و اینکه در ذهن خود خاطره خوبی ثبت کنند، سعی کنند نسبت به این موضوع چاره اندیشی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز