خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

سرمایه‌گذاران واقعی را به عنوان سربازان اقتصادی تکریم می‌کنیم

کد خبر : ۱۸۵۱۲۹

اگر فکر کنیم شهرداری‌ها، خصوصا در کلانشهرها، بدون جذب و جلب سرمایه بخش خصوصی چه به‌لحاظ تخصص و چه به لحاظ توان مالی، قادر به ارتقای تمام شاخص‌های رفاه هستند، اشتباه کرده‌ایم.

شهردار شیراز شفافیت و اعتمادسازی را مهم‌ترین اصول در توسعه سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: توجه به این دو اصل تمام حاشیه‌سازی‌ها را از بین برده و موانع را برطرف می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت ظهر جمعه - ۲۰تیرماه - در جلسه شورای‌عالی سرمایه‌گذاری با تصریح اینکه طی سال‌های اخیر با حمایت شورای شهر، زمینه برای شفاف‌سازی فعالیت‌ها فراهم شده است، افزود: شفافیت، خود بسترساز اعتماد و اطمینان‌سازی به‌شمار می‌رود.
وی ایجاد معاونت اقتصادی شهرداری شیراز با حمایت و تصویب شورای شهر را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای هموارکردن مسیر سرمایه‌گذاری دانست و گفت: دست کلیه سرمایه گذاران پاک و سالم که خدمت به شیراز و شهروندانش را سرلوحه قرار دهند، به گرمی می‌فشاریم.
شهردار شیراز با بیان اینکه سرمایه گذاران واقعی را به عنوان سربازان اقتصادی تکریم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر فکر کنیم شهرداری‌ها خصوصا در کلانشهر‌ها بدون جذب و جلب سرمایه بخش خصوصی چه به‌لحاظ تخصص و چه به لحاظ توان مالی، قادر به ارتقای تمام شاخص‌های رفاه هستند، اشتباه کرده‌ایم.
علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه شفافیت و اطمینان سازی راهکارهایی برای جلوگیری از انحراف پروژه‌های سرمایه‌گذاری از برنامه زمان‌بندی تعریف شده و نیز برخی حاشیه‌سازی‌ها است، ‌ گفت: با شفاف‌سازی می‌توان هر انحرافی را سد کرد.
شهردار شیراز نظارت منظم و مستمر و انجام بازدیدهای دوره‌ای را دیگر شاخص مورد نظر برای شناسایی و رفع موانع احتمالی دانست و اظهار داشت: در پروژه‌های عمرانی نمی‌توان همه مسائل را از قبل پیش‌بینی کرد و ممکن است در حین اجرا با موانعی برخورد کنیم؛ بنابراین باید با نظارت مستمر، این موانع را به‌موقع شناسایی و رفع کرد.
وی افزود: در بسیاری از مناطق از جمله مناطق کمتر برخوردار می‌توان با فعال‌سازی و تعریف پروژه‌های مشارکتی به درآمدهای پایدار دست یافت، هرچند در سال‌های اخیر با حمایت شورای شهر، تلاش‌های خوبی در این مناطق انجام و زیرساخت‌های مناسبی فراهم شده است.
شهردار شیراز با اشاره به رویکرد‌ها و سیاست‌های شورای چهارم در مورد سرمایه‌گذاری، گفت: حوزه معاونت اقتصادی طوری عمل کند که به عنوان پشتیبان برای تمام حوزه‌های شهرداری شیراز باشد.
علیرضا پاک فطرت افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهر وجود دارد در تعریف پروژه‌ها و نیز صدور پروانه ساخت با مجوز شورای محترم شهر در معاونت اقتصادی بصورت متمرکز عمل می‌کنیم تا این پروژه‌ها بعد از تصویب در کمیسیون سرمایه‌گذاری و شورای اسلامی شهر مراحل اجرای خود را به سرعت طی کند.
وی رویکرد شهرداری شیراز را حرکت در مسیر کاهش اتکاء به عوارض عنوان و خاطرنشان ساخت: باید به سمتی برویم تا پروژه‌های عمرانی همه حوزه‌های شهرداری در سال از طریق جذب سرمایه‌گذار و معاونت اقتصادی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز