خبرگزاری کار ایران

استقرار مجدد دبیرخانه دائمی همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز

کد خبر : ۱۸۶۰۲۹

معاون وزیر راه و شهرسازی از استقرار مجدد دبیرخانه دائمی همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز خبر داد.

رمعاون وزیر راه و شهرسازی از استقرار مجدد دبیرخانه دائمی همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز خبر داد.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، مظاهری با اعلام این خبر گفت: سابقه و جایگاه مهندسی در شیراز از تمام کشور رشد بیشتری داشته است و یک پله از نُرم کشوری بالا‌تر است.
وی افزود: یک درایت و سابقه و دانشی در خصوص مهندسی در شیراز جمع شده و بسیار خوب مدیریت شده است و ما هم اکنون شاهد کیفیت خوب مهندسی در شیراز هستیم.
مظاهری متذکر شد: با وجود کیفیت بالای مهندسی ساختمان در فارس، شیراز باید سکوی پرتاب به کشورهای اطراف باشد و مهندسان باید بازار مهندسی را در کشورهای اطراف بدست گیرند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان گفت: این آزمون در حقیقت محصول نهایی دانشگاه‌ها را ارزیابی می‌کند. به همین دلیل باید این آزمون جدی‌تر و کار‌شناسی‌تر برگزار شود.
وی از رسالت سازمان نظام مهندسی ساختمان سخن گفت و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از جایگاه خوبی برخوردار است و من از عملکرد این سازمان بسیار راضی هستم و از اینکه بدنبال دفاع از منافع شهر و مردم هستند خشنودم.
مظاهری رسالت سازمان نظام مهندسی ساختمان را فرا‌تر از وظایفی که هم اکنون انجام می‌دهند دانست و متذکر شد: در بحثنظارت بر ساختمان‌ها، باید شهرداری‌ها، شرکت‌های بازرسی ساختمانی تاسیس کنند و بعد ناظر باید امین مالک باشد. در مورد نظارت عالیه‌ها، ما باید به سمت برون سپاری برویم و هر جایی که مردم بتوانند آن کار را انجام دهند ما برون سپاری کنیم و شرکت‌های بازرسی تاسیس کنید.
او گفت: نظام مهندسی ساختمان در کشور باید در ذهن مردم جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و مهندسان، فرماندهان ساخت و ساز در جامعه باشند و مردم و جامعه به آن‌ها اطمینان داشته باشند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از پی گیری برای یک سامانه ثبت مهندسی در کشور خبر داد و اضافه کرد: برای سامانه ثبت مهندسی دنبال یک سامانه کشوری هستیم و در شیراز یک سامانه‌ای توسط شهرداری در دست ایجاد است که تا مرحله صدور پروانه پیش می‌رود و کار بسیار بزرگ و خوبی است و این سامانه قدرت بسیار خوبی برای جامعه مهندسی استان فارس است.
مظاهری اظهار امیدواری کرد: آینده مهندسی ساختمان در کشور روز به روز بهتر شود و بتوانیم چشم انداز خوبی را در جهت تدوین قانون سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور و ساختار جدید برای این سازمان داشته باشیم.
در ادامه این جلسه که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی فارس و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اعضای هیات مدیره این سازمان و دیگر مسئولین در اداره راه و شهرسازی فارس تشکیل شد. مهندس عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: جامعه مهندسی فارس، از اعتماد وزارت راه و شهرسازی به فارس در استقرار مجدد دبیرخانه همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز خوشحال هستند.
وی اضافه کرد: در بررسی‌های ادوار گذشته در استان فارس، این استان همیشه در مبحثکیفی مقررات ملی ساختمان حرف اول را می‌زده و در گذشته به همین سبب دبیرخانه دائمی همایش مقررات ملی ساختمان در شهر شیراز بوده است.
وی در پایان گفت: همایش‌ها با همکاری صمیمانه استانداری فارس و دانشگاه شیراز برگزار شده است، از این‌رو امید است با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فنی استان بتوانیم همچون سال‌های گذشته همایش‌های آتی مقررات ملی ساختمان را هرچه بهتر برگزار کنیم و در تدوین، ترویج و کنترل رعایت مقررات ملی ساختمان منشاء خدمات شایسته‌ای باشیم و در جهت آبادانی میهن‌مان گام موثری برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز