خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز:

طرح مقاوم‌سازی شبکه‌های آسیب‌دیده تکمیل می‌شوند

کد خبر : ۱۸۷۹۰۳

یکی از اولویت‌های اصلی تکمیل طرح مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع آسیب‌دیده از برف سال گذشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: یکی از اولویت‌های اصلی تکمیل طرح مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع آسیب‌دیده از برف سال گذشته است.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، سیدمحمدحسن صحرائیان در جلسه معاونین و مدیران شرکت توزیع برق شیراز با معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: طی سال گذشته و ماه‌های ابتدای امسال اقداماتی برای مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع برق انجام شده و کار تا رفع تمام نواقص احتمالی ادامه خواهد یافت.
او ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای مقاوم‌سازی شبکه‌ها در مناطق آسیب‌دیده از برف سال گذشته، ۵ میلیارد تومان است.
صحرائیان با بیان اینکه نیروی برق امروز به یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر تبدیل شده است، گفت: متاسفانه هزینه واقعی تامین و تولید انرژی برق از سوی مشترکین پرداخت نمی‌شود و این موضوع یکی از عوامل موثر در افزایش میزان مصرف برق است.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده برای ارتقا آگاهی‌های شهروندان و مدیریت مصرف انرژی برق، گفت: اقدامات فرهنگی نباید منقطع و کوتاه مدت باشد، برای تاثیرگذاری، نیازمند تدوین راهکارها و اجرای برنامه‌های موثر و مستمر هستیم.
صحرائیان با بیان اینکه امسال شرکت توزیع برق شیراز تعهد نیرورسانی به ۲ تا ۳ هزار انشعاب جدید در هر ماه را دارد، ‌گفت: با توجه به تعهدات باقی‌مانده از قبل، امسال نیرورسانی به بالغ بر ۳۰ هزار مشترک جدید باید انجام شود.
وی یکی دیگر از طرح‌های اجرایی شده در سطح شرکت توزیع برق شیراز را تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خودنگه‌دار دانست و گفت: این طرح در بسیاری از شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت، ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و در شیراز نیز ۷۵ درصد پیشرفت دارد.
صحرائیان با بیان اینکه طرح تبدیل ایستگاه‌های ۱۱ به ۲۰ کیلوولت نیز از دیگر طرح‌های اجرایی شده در شرکت توزیع شیراز است، افزود: هم‌اینک طرح تبدیل ایستگاه فوق توزیع فرودگاه شیراز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: طرح بزرگ تبدیل شبکه ۱۱ به ۲۰ کیلوولت شهر شیراز با اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۳ کشور، به توانیر ارایه شده و مراحل تصویب اولیه آن انجام شده است.
وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این طرح توسط معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری، ۱۷ ایستگاه فوق‌توزیع، ۴ هزار و ۵۰۰ پست توزیع و قریب به یکصد کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی در قالب قرارداد بیع متقابل، به‌شکل کامل نوسازی شده و شبکه توزیع کلانشهر شیراز تقویت خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول کار احداثچهارساختمان اداری برای معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ و امورهای توزیع مناطق ۱،۴ و ۶ شیراز، با پیشرفت ۴۰ درصد، در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر تعهدات نیرورسانی تعیین شده، باید نیرورسانی به ۱۰ هزار واحد مسکن مهر و توسعه روشنایی معابر برای حدود ۴۰ کیلومتر معبر نیز انجام شود.
صحرائیان با بیان اینکه انجام تعهدات نیرورسانی و مسکن مهر باقیمانده، نیازمند ۶۰ میلیارد تومان نقدینگی است، گفت: بخشی از مطالبات معوق هنوز وصول نشده است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده، این مشکل نیز رفع شود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: به‌حمدالله امروز هیچ طرحی در شهرستان‌ها بر زمین نمانده و علی‌رغم مشکلات مالی، اکثر جبهه‌های کار فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز