خبرگزاری کار ایران

معاون توانیر:

افزایش مصرف برق در کشور نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۱۱

افزایش میزان مصرف انرژی برق در کشور به حد نگران کننده‌ای رسیده است حال آنکه هنوز هم تابستان به اتمام نرسیده و معمولا مردادماه زمان اوج گرمای هوا است.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر گفت: افزایش میزان مصرف انرژی برق در کشور به حد نگران کننده‌ای رسیده است حال آنکه هنوز هم تابستان به اتمام نرسیده و معمولا مردادماه زمان اوج گرمای هوا است.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، مهندس غلامرضا خوش‌خلق در جمع مدیر عامل و معاونان و مدیران شرکت توزیع برق شیراز، گفت: امسال گرمای هوا زود‌تر از سال‌های گذشته آغاز شده و شدت این گرما نیز بالا‌تر است به‌طوریکه در برخی استان‌ها نظیر خوزستان و بوشهر، شاهد گرمای بی‌سابقه هوا هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته پیک مصرف به ۴۶ هزارمگاوات نرسید، گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، پیک مصرف شبکه سراسری از ۴۶ هزارمگاوات هم عبور کرده و انتظار داریم این میزان مصرف به ۵۰ هزار مگاوات هم برسد.

خوش‌خلق بروز خشکسالی را یکی از عوامل موثر در افزایش حرارت هوا و مصرف برق دانست و خاطرنشان کرد: خشکسالی بر میزان تولید برق‌آبی هم اثرگذار بوده و هست و از طرفی در شرایط گرمای شدید هوا نمی‌توان نیروگاه‌ها را به‌مدت طولانی و با حداکثر توان به‌کار گرفت.

وی گفت: امسال گرمای هوا بالا‌ترین نرخ را در میانگین هشت ساله گذشته داشته و در مقطعی از روزهای گذشته رشد ۱۱ درصدی مصرف انرژی برق را نیز شاهد بوده‌ایم.

خوش‌خلق در عین‌حال گفت: یکی از مشکلات امروز کشور پایین بودن نرخ انرژی برق به نسبت سایر اقلام سبد خانوار است، به‌طوریکه هزینه‌ای که هر فرد ایرانی بابت استفاده از انرژی برق و حتی آب در یک دوره دو ماهه پرداخت می‌کند از هزینه نان و حتی پفک هم کمتر است.

خوش‌خلق به استناد آمار و ارقام اعلام شده از سوی توانیر گفت: الآن نسبت به میانگین میان‌مدت آبی ۵۲ درصد کاهش نزولات داریم و نسبت به سال قبل این میزان ۱۲ درصد است حال آنکه میانگین وزنی درجه حرارت در ۱۵ هفته گذشته گویای ۲ درجه افزایش بوده و این امر موجب افزایش ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاواتی بار انرژی مصرفی برق شده است.

خوش‌خلق لزوم توجه به اهرم قیمت در کنترل میزان مصرف برق را یادآور و با تاکید بر اینکه باید با کمک رسانه‌ها تبلیغات و فرهنگسازی برای کاهش مصرف را در هر زمان و هر مکانی توسعه داده و تداوم بخشیم، متذکر شد: با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت انرژی، شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصرف در سال ۹۰ بودیم، اما این ابزار قیمت هم امروز از ما گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امروز آنقدری که هر ایرانی پول تلفن پرداخت می‌کند، بابت انرژی‌های مختلف و آب شرب، هزینه پرداخت نمی‌کند و این شاید یکی از عوامل مهم در بالارفتن مصرف باشد.

خوش‌خلق همچنین تصریح کرد: علی‌رغم تمام محدودیت‌های منابع مالی و مشکلاتی که وجود داشته ودارد، ‌ به‌دلیل همراهی و تلاش مدیران و کارکنان، شاهد توسعه همه‌جانبه در این صنعت بوده‌ایم.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر وضعیت شرکت توزیع نیروی برق شیراز را مطلوب توصیف و تاکید کرد: اگر شاهد رشد در یک شاخص از شاخص‌های بیست و نه‌گانه بودیم، ‌ یعنی فعالیت‌های زیادی در این موضوع انجام شده زیرا ارتقا هر شاخص نیازمند فعالیت‌های گسترده‌ای است.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه همه می‌دانند، ‌ برق را نمی‌شود کاملا اقتصادی دید و برق بیشتر کالای خدماتی است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از راهکار‌ها کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد‌ها است، یکی از راه‌های افزایش درآمد‌ها هم وصول مطالبات است، مطالبات معوق هرچه زود‌تر دریافت شود، تاثیرگذار‌تر خواهد بود.

خوش‌خلق میزان وصول مطالبات سال گذشته را ۶۷ درصد کل معوقات دانست و گفت: هزینه‌های جاری شرکت‌های توزیع کشور با مبالغ پرداختی طی سه‌ماه گذشته تناسبی نداشته است.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه امروز در شهر‌ها سهم تراکم تنها نصیب شهرداری‌ها می‌شود، گفت: درآمد تراکم نصیب شهرداری می‌شود اما زیرساخت‌ها را دستگاه‌های خدمت‌رسان باید تامین کنند، برق، مخابرات، آب و فاضلاب هیچ سهمی از فروش تراکم در کلان‌شهر‌ها ندارند.

خوش‌خلق فعالیت در شرکت‌های توزیع برق را یک نعمت دانست که به‌واسطه زمینه‌سازی برای تولید، کسب روزی حلال و روشن‌کردن زندگی مردم، نصیب همه فعالان این شرکت‌ها شده است.

معاون هماهنگی اموز توزیع شرکت توانیر تصریح کرد: شرکت توزیع برق شیراز متشکل از مدیران و نیروهایی همدل، خوش‌فکر، ایده‌پرداز و خلاق است.

خوش‌خلق با قدردانی از مدیرعامل، معاونان و کارکنان این شرکت، تاکید کرد: شرکت توزیع برق شیراز خوشبختانه با بسیاری از مشکلات که در بعضی شرکت‌ها مشاهده می‌شود، روبرو نبوده و یکی از شرکت‌های پیشرو در سطح کشور به‌شمار می‌رود و به‌همین دلیل انتظارات از این شرکت نیز بالا‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز