خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز:

انتقال مشاغل مزاحم و خطرساز از بافت مسکونی شهر ضرورت دارد

کد خبر : ۱۸۹۲۷۰

باید از مسوولان شرکت نفت پرسید که چگونه اجازه داده‌اند این انبار در بافت مسکونی فعالیت کند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: مشاغل مزاحم و خطرساز که تهدیدی برای جان شهروندان محسوب می‌شوند باید از بافت مسکونی شهر خارج شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رمضان امینی، ضمن اشاره به آتش سوزی انبار روغن موتور که بامداد امروز در شیراز مهار شد افزود: وجود یک چنین انباری با مواد خطرناک و قابل اشتعالی که در آن نگهداری می‌شده در بافت مسکونی و در مجاورت منازل شهروندان هیچگونه توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: باید از مسوولان شرکت نفت پرسید که چگونه اجازه داده‌اند این انبار در بافت مسکونی فعالیت کند.

معاون اجرایی شهرداری شیراز اضافه کرد: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به صراحت آمده است که شهرداری باید ضمن دادن اخطار، نسبت به انتقال اینگونه واحد‌ها و مشاغل اقدام کند.

وی، با اشاره به آتش سوزی کارخانه روغن نباتی شیراز در آذرماه سال گذشته افزود: وقوع هر یک از این حوادثیک زنگ خطری را برای همه ما به صدا در می‌آورد تا نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که می‌تواند جان شهروندان را تهدید کند هوشیار‌تر باشیم و تا یک حادثه جبران ناپذیری روی نداده نسبت به انتقال چنین مشاغلی به خارج از شهر اقدام کنیم.

امینی گفت: نمی‌توان و نباید به بهانه ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی جان شهروندان را در معرض خطر قرار داد.

وی تصریح کرد: هم اینک ۱۲ هزار شغل مزاحم در شیراز وجود دارد که انتقال حداقل شش هزار مورد از آن‌ها الزامی و ضروری است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، در خصوص آتش سوزی انبار روغن خیابان سفیر شمالی شیراز هم گفت: آتش سوزی در این انبار از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد پنجشنبه آغاز شد که به دلیل گستردگی آتش ۱۰ ایستگاه برای اطفای حریق وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: ماموران سختکوش آتش نشانی و دیگر نیروهای شهرداری از ابتدای وقوع آتش سوزی در صحنه حاضر شده و پس از ساعت‌ها تلاش و با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات سرانجام موفق شدند در ساعت چهار بامداد آتش را مهار کنند.

وی گفت: پس از آن نیز تعدادی از نیروهای آتش نشانی تا ساعت هفت صبح برای انجام مراقبت‌های بعد از آتش سوزی در محل باقی ماندند.

امینی گفت: در این آتش سوزی تعدادی از ماموران آتش نشانی شهرداری شیراز دچار آسیب‌هایی شدند که توسط ماموران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی به دنبال نداشت اما به یک واحد مبل سازی و یک واحد آپارتمانی مجاور این انبار خسارت کلی و جزئی وارد شد.

معاون اجرایی شهرداری شیراز همچنین از همکاری و همراهی مردم، فرمانداری شیراز، نیروی انتظامی که در برقراری نظم و امنیت تلاش بسیاری داشته و همچنین نیروهای اورژانس و پایگاه مقاومت منطقه که در مهار این آتش همکاری داشتند نیز قدردانی کرد.

وی گفت: علت وقوع آتش سوزی در انبار روغن موتور خیابان سفیر شمالی در دست بررسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز