خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

خبرنگاری شغل نیست، عشق و رسالت و تعهد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۹۳

اگر چه امروز امپریالیزم خبری ۹۰ درصد اخبار جهان را مبادله می‌کند، حتی در جهان اسلام و مشرق زمین، اما مطمئن هستیم که از دل خبرنگاران امروز بزرگانی بیرون خواهند آمد که در تاریخ ماندگار می‌شوند.

استاندار فارس خبرنگاری را شغل ندانست و افزود: خبرنگاری عشق و رسالت و تعهدی است که اگر نباشد جامعه با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکترسیدمحمد احمدی شامگاه چهارشنبه ۲۲ مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه استانداری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، برگزاری چنین جلساتی را ادای دین به خبرنگار دانست و افزود: من از وضعیت معیشت خبرنگاران اطلاع دارم و می‌دانم اگر عشق به این حرفه نبود، بسیاری از خبرنگاران خیلی زود این معرکه را ترک می‌کردند.

احمدی با اشاره به وجود وقایع نگاری در صدر اسلام از حمید‌بن مسلم، به عنوان وقایع‌نگار کربلا یاد کرد و گفت: بسیاری از وقایع روز عاشورا توسط این خبرنگار نوشته و منعکس شده است.

او با یادآوری اینکه خبرنگار به‌دنبال زخارف دنیوی، پرکردن جیب و بالابردن تعداد طبقات ساختمانش نبوده و نیست، گفت: ما نتوانسته‌ایم از مشکلات خبرنگاران کم کنیم. اگر چه در حد توان در خصوص مسکن خبرنگاران تلاش کرده‌ و امیدواریم بتوانیم بخشی از مسائل صنفی را مرتفع کنیم، اما مشکلات مادی را نمی‌توانیم رفع کنیم و این از بخل ما نیست، اعتباراتمان محدود است.

احمدی با تصریح اینکه تامین نیازهای اولیه خبرنگار برای آنکه بتواند بدون دغدغه به مسائل حرفه‌ای بپردازد، یک موضوع مهم و اصلی است، نقش خبرنگاران را در توسعه استان بی‌بدیل دانست و افزود: ما همواره از نقدهای منصفانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استفاده کرده‌ایم و این نقد‌ها ما را در انجام رسالتمان یاری خواهد داد.

وی با تاکید براینکه وظیفه خبرنگار انعکاس واقعیت‌ها و حقایق جامعه است، گفت: بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی نباید در انعکاس مطالب وجود داشته باشد.

رییس شورای برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه در جامعه اسلامی که برپایه احکام خداوند و شریعت اسلام شکل‌گرفته، خبرنگارانش دغل‌کار و نیرنگ‌باز نیستند، گفت: اگر چه امروز امپریالیزم خبری ۹۰ درصد اخبار جهان را مبادله می‌کند، حتی در جهان اسلام و مشرق زمین، اما مطمئن هستیم که از دل خبرنگاران امروز بزرگانی بیرون خواهند آمد که در تاریخ ماندگار می‌شوند.

احمدی فارس را در فعالیت‌های رسانه‌ای سرآمد کشور دانست و با ابراز تاسف از اینکه هنوز روزنامه‌ها و مطبوعات در سبد هزینه خانوارهای ایرانی جایگاه مناسبی ندارد، گفت: امروز بحمدالله هیچ یک از مسئولان در استان فارس مانع حضور خبرنگاران و تحلیلگران مسائل مختلف فعال در رسانه‌ها، نیستند و شخصا هم هیچگاه از هیچ روزنامه‌نگاری دلخوری نداشته‌ام.

استاندار فارس با بیان اینکه خانه جوان را در شیراز راه‌اندازی خواهیم کرد، جوانان را نسلی در معرض انواع آسیب‌ها دانست و گفت: باید به مطالبات جوانان به‌جد رسیدگی کرد.

احمدی حضور خبرنگاران را برای استان فارس سرمایه دانست و تصریح کرد: به خبرنگاران اطمینان می‌دهیم که در کنار آنان بوده و هستیم و خواهیم ماند و از آنان برای پیشبرد امور استان استفاده کرده و خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز