خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرامه:

خرامه می‌تواند در فرهنگ تحول کتابخوانی شاخص باشد

کد خبر : ۱۹۵۶۲۲

زیر بنای توسعه، بالندگی و رشد پایدار و همه جانبه، منوط به فرهنگ و زیر ساخت‌های فرهنگی و علمی آن جامعه است و یکی از این ارکان مهم مدیریت، توسعه، تجهیز و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

فرماندار خرامه گفت: این شهرستان با پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان خود می‌تواند در اشاعه فرهنگ توسعه و ترویج کتابخوانی شاخص باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرامه، احسان خازن در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اظهار داشت: زیر بنای توسعه، بالندگی و رشد پایدار و همه جانبه منوط به فرهنگ و زیر ساختهای فرهنگی و علمی آنجامعه است و یکی از این ارکان مهم مدیریت، توسعه، تجهیز و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی منشأ برکات مادی و معنوی فراوانی برای کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران به برکت فرزندان این مرز و بوم به دستاوردهای مهمی در زمینه‌های مختلف دست یافته است.

فرماندار خرامه بیان داشت: رشد کتابخانه‌ها و کتابخوانی در هر منطقه رشد فرهنگ، علم، دانش و پژوهش را به همراه دارد که این امر در این سال‌ها در استان فارس بسیار رونق داشته و کتاب و کتابخوانی با سرعت بالایی در حال پیشرفت و ارتقاء است.
خازن با اشاره به تحول کتابخوانی در خرامه گفت: خرامه با پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان خود می‌تواند در اشاعه این فرهنگ ارزشمند و توسعه وترویج کتابخوانی شاخص باشد.

مهدی ظهرابی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، با اشاره به ضرورت پرداخت سهم نیم درصد ازسوی شهرداری گفت: چون هیچ بودجه‌ای همانند سایر دستگاه‌های دولتی ازسوی دولت به کتابخانه‌ها تعلق نمی‌گیرد، لذا برابر قانون سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها برای اداره امور کتابخانه‌های عمومی، هزینه‌های جاری آن و خرید تجهیزات و ملزومات و نیز پرداخت تسهیلات رفاهی کارکنان است.

پیش بینی اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال جهت تأمین تجهیزات از محل اعتبارات استانی به کتابخانه عمومی خرامه، حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در اولین جلسه نهضت مطالعه مفید شهرستان، تهیه و توزیع کتاب‌های منتشره توسط نویسندگان شهرستان خرامه در سطح استان و معرفی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط اداره کل کتابخانه‌های فارس، تأمین اعتبار جهت نصب دو عدد تابلو سردر ورودی کتابخانه‌های عمومی شهرستان از محل اعتبارات و حضور و همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از استاندار و بازدید از کتابخانه‌های شهرستان در سفری که در آینده نزدیک استاندار فارس به خرامه می‌آید؛ از مصوبات این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز