خبرگزاری کار ایران

کانون خبرنگاران بحران در جمعیت هلال احمر فارس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۲۳

ه منظور اطلاع رسانی درست و صحیح در حوادثو تهیه خبر و گزارش در مناطق حادثه دیده و نیز استفاده بهینه از ظرفیت و قابلیت‌های رسانه‌ای در امر مدیریت بحران، کانون خبرنگاران بحران با همکاری روابط عمومی جمعیت هلال احمر فارس، افتتاح و راه اندازی شد

همزمان با برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه رسانه‌ای جمعیت هلال احمر استان فارس، کانون خبرنگاران بحران در این جمعیت افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سرپرست جمعیت هلال احمر استان فارس در این زمینه گفت: به منظور اطلاع رسانی درست و صحیح در حوادثو تهیه خبر و گزارش در مناطق حادثه دیده و نیز استفاده بهینه از ظرفیت و قابلیت‌های رسانه‌ای در امر مدیریت بحران، کانون خبرنگاران بحران با همکاری روابط عمومی جمعیت هلال احمر فارس، افتتاح و راه اندازی شد.

فیض اله جعفری افزود: در مواقع اضطراری، لزوم ورود خبرنگاران آموزش دیده به صحنه حادثه بسیار مهم و حیاتی است. زیرا علاوه بر کمک به مدیریت بحران، مهم‌ترین و موثر‌ترین عاملی است که هلال احمر را در پیشبرد روند کمک رسانی یاری می‌کند.

جعفری افزود: در این راستا باید از توانایی‌ها و خلاقیت خبرنگاران مجرب استان فارس استفاده کرد چرا که شناخت جغرافیایی مناطق و آشنایی با فرهنگ بومی و منطقه‌ای هر استان، از ضروریات کار خبرنگاران و مدیران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از حوادثباید خبرنگار این آگاهی را داشته باشد که چگونه وارد منطقه حادثه شود تا بدون آسیب گزارش خود را تهیه کند و حتی در زمان حادثه و مصدومیت برای خودش، توانایی خودامدادی و حتی امدادرسانی به دیگران را داشته باشد. در این راستا تمام خبرنگاران عضو این کانون، اعضای هلال احمر هستند و خود یک امدادگر محسوب می‌شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: حوزه فعالیتی خبرنگاران افتخاری این کانون، تمام شهرستان‌های استان فارس خواهد بود و این افراد ضمن فراگیری دوره‌های مختلف مدیریت خبر در بحران، برای تهیه خبر و گزارش احتمالی در مناطق حادثه دیده حضور می‌یابند.

جعفری افزود: برگزاری تمامی این دوره‌ها رایگان بوده و برای آگاهی خبرنگاران امدادی و بحران می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به موقع به مردم و مسئولان در هنگام بروز حوادثو بلایای طبیعی و غیرطبیعی از دیگر ارکان موثر و حیاتی کاهش تلفات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز