خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

بهره برداری از ۵۸ طرح عمرانی و توسعه روستایی بنیاد مسکن در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۸۸

ا خدماتی که نظام اسلامی دراین مناطق انجام داده و ادامه خواهد داشت چهره روستا‌ها متحول شده است و امید است با تداوم آن روند مهاجرت روستاییان به شهر‌ها کاهش یابد.

همزمان با هفته دولت و با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و با هنر، بهره برداری از ۵۸ طرح عمرانی و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان فارس آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس در مراسمی که به صورت نمادین با حضور معاون عمرانی استانداری فارس، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، قائم مقام وزیر صنعت، معدن تجارت، فرماندار خرم بید و مسوولین محلی و استانی انجام شد طرح مسکن ۵۲ واحدی این شهرستان به بهره برداری رسید.

خلیل رضاییان، معاون عمرانی استانداری فارس دراین مراسم با بیان بخشی از خدمات دولت برای محرومیت زدایی و کمک به محرومین از خدمات بنیاد مسکن در راستای توسعه روستایی و اجرای طرح‌های عمرانی تقدیر کرد.

معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه دولت، عزم جدی برای خانه دار شدن محرومین دارد، بیان داشت: با خدماتی که نظام اسلامی دراین مناطق انجام داده و ادامه خواهد داشت چهره روستا‌ها متحول شده است و امید است با تداوم آن روند مهاجرت روستاییان به شهر‌ها کاهش یابد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این مراسم گزارشی از طرح‌های در حال افتتاح ارائه داد و گفت: همزمان با هفته دولت ۵۸ طرح عمران روستایی و مسکن شهری به بهره برداری می‌رسدکه یک هزار و ۳۸۵ میلیاردو ۲۹۰ میلیون ریال صرف احداثآن شده است.

علی نقی لقمانی با بیان جزییاتی از طرح‌های به بهره برداری رسیده خاطر نشان کرد: همزمان ۱۱ پروژه طرح‌های روستایی با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال در ۱۱ روستای استان فارس به بهره برداری رسید که دو هزار و ۹۳۷ خانوار از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دو پروژه مسکن شهری نیز همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود، گفت: پروژه ۵۲ واحدی خرم بید که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری وتسهیلات مسکن مهراجرا شده با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: همچنین پروژه ۹۶ واحدی مسکن شهری پارس مرودشت با ۶۲ میلیارد ریال اعتبار احداثشده و به متقاضیان واگذار می‌‌شود.

لقمانی ادامه داد: در ۲۹ روستای استان فارس نیز هفت هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده که ۹۸۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن صرف اجرای این طرح‌ها شده است.

وی همچنین گفت: ۱۵ طرح بازسازی مسکن شهری و روستایی با استفاده از ۲۸۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات احداثشده که در قالب آن یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی بازسازی شده است.

احداثساختمان آتش نشانی منطقه فال در جنوب استان فارس با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال نیز از طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

محمد جواد آرایش، مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرم بید، نیز در تشریح پروژه ۵۲ واحدی این شهرستان گفت: این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۵۸ متر مربع با چهار هزار و ۱۷۶ متر مربع مساحت اعیان اجرا شده است.

آرایش ادامه داد: متوسط هر واحد مسکونی در این طرح ۷۰ متر مربع است که در ۱۶ بلوک چهار واحدی به صورت دو طبقه اجرا شده و به خانواده‌های معرفی شده از بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) و محرومین و نیازمندان واجدالشرائط واگذار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز