خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در جمع نخبگان استان:

یکی از مشکلات کشور، وجود روشنفکران تاریک اندیش است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۴۵

حیثیت و مشروعیت همه ما از انقلاب و ولایت فقیه است. پس باید با گسترده کردن چتر ولایت فقیه و تزریق تفکر بسیجی در علوم، زمینه شکوفایی استان را فراهم کنیم.

استاندار فارس با بیان این مطلب که یکی از مشکلات کشور، وجود روشنفکران تاریک اندیش است، گفت: کشور باید بر مدار عقلانیت و منطق اداره شود و اگر غیر از این باشد چیزی جز ویرانی شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمد احمدی پیش از ظهر امروز، سه شنبه ۴شهریور، در نشست هم اندیشی با نخبگان استان که با حضور معاونان ستادی استانداری و برخی از مدیران استانی صورت پذیرفت، بر ضرورت حضور نخبگان در پیشانی رکن مدیریتی و علمی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای استفاده از توان علمی و تخصصی، صاحبان فکر و اندیشه برنامه داشته باشیم.

وی با انتقاد از تفکراتی که مانع ورود سرمایه گذار به استان می‌شوند، افزود: حیثیت و مشروعیت همه ما از انقلاب و ولایت فقیه است پس باید با گسترده کردن چتر ولایت فقیه و تزریق تفکر بسیجی درعلوم، زمینه شکوفایی استان را فراهم کنیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش، خواستار راه اندازی مرکز هماهنگی پژوهش‌های علمی در استان شد و عنوان کرد: آنچه که باعثعدم موفقیت در هر کاری می‌شود، نبود اتحاد و همدلی است که در این راستا باید مرکزی جهت هماهنگی پژوهش‌ها راه اندازی شود.

احمدی ادامه داد: عدم اتحاد و همدلی و نوع نگاه‌های کوچک باعثمی‌شود که موفقیتی حاصل نشود به همین دلیل است که باید نخبگان جامعه در کنار هم قرار داشته باشند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس افزود: تنگ نظری، عدم تحمل یکدیگر باعثشد که نخبگان استان فارس نتوانند کارهای بزرگ انجام دهند به همین دلیل است که باید گیر‌های فرهنگی را برطرف کرد.

احمدی بیان داشت: اگر مشکلات و نگاه‌های کوچک را کنار بگذاریم پتانسیل بزرگی را در استان فارس شاهد خواهیم بود که باعثتوسعه و موفقیت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پیوند علم و اخلاق باید مد نظر قرار داده شود، گفت: امروز متاسفانه برخی از اساتید و حتی روسای دانشگاه‌ها باعثفرار دانشجو از کشور می‌شوند در حالیکه مشکلی وجود ندارد که یک دانشجو بیشتر از استاد اطلاعات و دانش داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه امروز توسعه و رشد علمی مورد تاکید دولت است، افزود: کشور ما امروز با نگاه‌های نادرست اداره نمی‌شود به همین دلیل است که باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نگاه علمی را برای انجام تمامی حرکت‌های خود مد نظر قرار داده و با این نوع حرکت است که امروز شاهد افزایش روحیه امید در جامعه هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه کارهای به زمین مانده در فارس فراوان است، گفت: مشکلات و کارهای نیمه تمام در فارس فراوان است که بخش زیادی از وقت من و معاونین را گرفته و گرنه باید خیلی زود‌تر با نخبگان استان فارس نشست می‌گذاشتم.

احمدی افزود: باید با نگاه‌های علمی به سمت توسعه استان فارس حرکت کنیم که این مهم در حال انجام است.

وی یادآور شد: سند توسعه متوازن استان فارس مراحل پایانی را طی می‌کند و به زودی می‌توانیم متناسب با داشته‌ها و مطالعات انجام شده به فکر پیشرفت استان فارس باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز