خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در همایش ملی انجیر دیم:

تحقیقات می‌تواند جایگاه فارس را در حوزه کشاورزی تقویت کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۸۱

توجه به تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی می‌تواند موجب حفظ جایگاه بر‌تر فارس در حوزه تولیدات کشاورزی شده و تقویت آن شود.

استاندار فارس گفت: توجه به تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی می‌تواند موجب حفظ جایگاه بر‌تر فارس در حوزه تولیدات کشاورزی شده و تقویت آن شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکتر سید محمد احمدی در اولین همایش ملی انجیر دیم در دانشگاه شیراز که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به چیزهای با ارزشی قسم خورده است که انجیر یکی از آن‌ها است و این موضوع نشان دهنده اهمیت و ارزش این میوه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه انجیر دارای خواص فوق العاده و مفیدی برای سلامتی انسان‌ها است، افزود: فارس دارای ۴۴ هزار هکتار باغات دیم انجیر با چهار هزار تن محصول است که در شهرستان‌های استهبان، نی ریز، داراب، کازرون و فیروزآباد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین تولید کننده انجیر خشک دنیا محسوب می‌شود، گفت: انجیر دیم، الگوی مناسبی برای کشاورزی به شمار می‌رود زیرا بدون مصرف آب می‌توان به محصول ارزشمندی دست پیدا کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه این استان در خصوص وضعیت منابع آبی با مشکل جدی مواجه است و برداشت آب برای مصارف کشاورزی، از چاه‌های بسیار عمیق صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مصرف بهینه آب و کشت درختان و محصولات کم مصرف باید در دستور کار کشاورزی استان فارس قرار داشته باشد.

دکتر احمدی با بیان اینکه تحقیقات پراکنده‌ای در مراکز مختلف دانشگاهی و پژوهشی استان در خصوص کشاورزی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: کارهای متفرق در حوزه پژوهش باید با محوریت دانشگاه شیراز سازماندهی شده و در راستای بهبود وضعیت کشاورزی استان هم افزایی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز