خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز مطرح کرد:

تحقق آموزش فرهنگ شهروندی با استفاده از توانایی شهروندان

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۵۵۶

عده ای از شهروندان به دلیل مشغله کاری امکان حضور در کلاس های فرهنگسراها را ندارند و بر این اساس سازمان فرهنگی اجتماعی با حضور در مجتمع های بزرگ مسکونی شیراز آموزش‌های مد نظر خود را با مشارکت خود شهروندان به آنان آموزش می‌دهد.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از شهروندان شیرازی آموزش‌های شهروندی در حوزه مسائل مذهبی، اخلاقی، شهروندی و سلامت را فرا گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در حاشیه برگزاری مانور مشترک آموزش فرهنگ شهروندی در مجتمع مسکونی ۹۶۰ واحدی رضوان شیراز گفت: آموزش مفاهیم ترافیک، پسماند، فضای سبز، ایمنی و آتش نشانی از جمله سرفصل‌هایی بود که در این مانور جهت کودکان و والدین آن‌ها توسط کار‌شناسان ارائه شد.

وی با تأکید به حضور شهروندان در آموزش‌های شهروندی افزود: عده‌ای از شهروندان به دلیل مشغله کاری امکان حضور در کلاس‌های فرهنگسرا‌ها را ندارند و بر این اساس سازمان فرهنگی اجتماعی با حضور در مجتمع‌های بزرگ مسکونی شیراز آموزش‌های مد نظر خود را با مشارکت خود شهروندان به آنان آموزش می‌دهد.

سید علیرضا دیهیمی افزود: در حال حاضر آموزش فرهنگ شهروندی در فرهنگسرا‌ها، خانه‌های محله، کارخانجات بزرگ صنعتی، پارک‌ها و در حاشیه برگزاری جشن‌های مردمی با حضور کار‌شناسان حوزه سلامت شهری، پسماند، آتش نشانی و مشاورین امورتربیتی به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی با اشاره به این نکته که توجه به فرهنگ با کارکردهای هویتی و اجتماعی در تشکیل شخصیت یک جامعه نقش اساسی دارد اظهار داشت: با ترسیم الگوی مناسب زندگی شهری از طریق آموزش‌های شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری شهروندان در اداره شهر می‌توان نقش اساسی در توسعه شهر ایفا کرد.

وی آموزش به کودکان را از شالوده‌های اصلی ترویج فرهنگ شهروندی دانست و افزود: هم اکنون در فرهنگسرا‌ها خانه‌های اسباب بازی با رویکرد آموزش به کودکان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های شهروندی اثربخش‌ترین آموزش برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی در کلان شهر‌ها است افزود: ایجاد تعلق اجتماعی در شهروندان ترویج و گسترش زندگی مطلوب شهری در مردم، آشنایی شهروندان با وظایف شهرداری و اطلاع از خدمات این نهاد بزرگ اجتماعی از جمله اهداف برگزاری آموزش‌های فرهنگ شهروندی است.

اولین مانور مشترک آموزش فرهنگ شهروندی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان مدیریت پسماند در مجتمع مسکونی رضوان شیراز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز