خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و ارتباطات نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس:

قرارگاه قرآنی فارس به زودی راه‌اندازی خواهد شد

کد خبر : ۲۰۵۶۰۹

به دنبال شکل گیری قرارگاه فرهنگی در استان، قرارگاه قرآنی فارس با هدف هم افزایی تلاش ها در این حوزه، به زودی راه اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی و ارتباطات نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: به دنبال شکل گیری قرارگاه فرهنگی در استان، قرارگاه قرآنی فارس با هدف هم افزایی تلاش ها در این حوزه، به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام سیدمحمد جعفری، که امروز چهارشنبه در نشستی با نمایندگان رسانه ها در شیرازسخن می گفت به تشکیل شورای قرآنی استان فارس اشاره کرد و افزود: ما بر این باور هستیم که اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی و انس با آن در جامعه در قالب شکل گیری ستاد مردمی اثرگذار تر است و از این رو، به دنبال آن هستیم تا قرارگاه قرآنی این استان را با محوریت ستاد مردمی فعال کنیم.

وی هدف از شکل گیری و فعالیت قرارگاه فرهنگی را اعتلای فرهنگ دینی و انقلابی و برنامه ریزی برای پالایش تدریجی عناصر نامطلوب از فرهنگ جامعه بیان کرد و ادامه داد: پیش از این گام هایی برای شکل گیری قرارگاه فرهنگی به معنای مدیریت واحد فرهنگی در این استان برداشته شده است و هم اکنون مقدمات حرکت اثرگذار این قرارگاه در دو بخش دستگاه های اداری و موسسات مردمی فراهم است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد ماموریت های رسانه و اهمیت آن به تشریح مبانی کار رسانه در قرآن کریم و روایات اشاره کرد و گفت: نقد منصفانه و عیارسنجی درست و صحیح، خودداری از دروغ و غیبت و حفظ آبروی افراد از جمله نکات مورد تاکید در دین مبین اسلام است.

معاون فرهنگی و ارتباطات نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، جایگاه این نهاد را در فارس ممتاز و ویژه توصیف کرد و گفت: این نهاد نقش موثری در شیراز و فارس ایفا می کند چرا که نماینده ولی فقیه خط اتصال به ولایت است و عامل وحدت بخش در جامعه و فصل الخطاب همگان محسوب می شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام ' اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ' گفت: مسوولیت نماینده ولی فقیه در استان فارس در حوزه فرهنگ مسوولیت خطیر و ارزشمندی است آن هم در شرایطی که فرهنگ مانند نیاز انسان به آب و هوا از ملزومات زندگی بشری است.

جعفری گفت: نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین مامن و پناهگاهی برای مردم در مسیر دست یافتن به حقوق آنهاست که در جامعه به این جایگاه غفلت شده است و اگر دلسوزان نظام از این ظرفیت بیشتر استفاده کنند زودتر به اهداف بلند کشور دست می یابیم.

وی اظهار کرد: نماینده ولی فقیه رابط مردم و دولت است و به نمایندگی از مردم، سخن آنها را به گوش مسوولان می رساند و سازوکاری که نماینده ولی فقیه در این زمینه در استان فارس ایجاد کرده است، در کشور کم نظیر است.

معاون فرهنگی و ارتباطات نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، همچنین بر تقویت ارتباطات و هم افزایی با اصحاب رسانه در استان فارس تاکید کرد و گفت: براین باوریم که ارتباط دوسویه میان اهالی رسانه و نهاد باید برقرار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز