خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس:

لازمه تعالی سازمانی، تحول در نیروی انسانی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۵۰

تنها زمانی می توانیم در جمعیت هلال احمر که رسالت‌ها و ماموریتهای مختلف امدادی، فرهنگی، اجتماعی و بشردوستانه را بر عهده دارد، موفق عمل کنیم که براساس نقشه راه و برنامه جامع و بلندمدت حرکت نماییم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: تنها زمانی می توانیم در جمعیت هلال احمر که رسالت‌ها و ماموریت‌های مختلف امدادی، فرهنگی، اجتماعی و بشردوستانه را بر عهده دارد، موفق عمل کنیم که براساس نقشه راه و برنامه جامع و بلندمدت حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، فیض اله جعفری که در همایش ماهانه معاونین، مدیران ستادی و روسای شعب این جمعیت سخن می گفت با بیان اینکه لازمه اجرای نظام مدیریت تحول راهبردی جمعیت هلال احمر، متحول شدن نیروهای انسانی این جمعیت است، اظهار داشت: در قالب طرح تحول، تلاش می کنیم فرآیندهای سازمانی جمعیت هلال احمر را بهبود بخشیم و با ابتکار، خلاقیت و نوآوری، راندمان و بهره وری این جمعیت را ارتقاء دهیم و به بیان دیگر بودن های محدود را به شدن های نامحدود مبدل کنیم.

جعفری ادامه داد: در طرح تحول راهبردی جمعیت هلال احمر، ضرورت و اهمیت برنامه های آموزشی به عنوان یک موضوع جدی است و در همین راستا به طور ویژه به ساختارهای آموزشی، امدادی و نیروی انسانی پرداخته شده است.

وی خواستار مستندسازی تجربیات به عنوان یکی از راهکارهای طرح تحول راهبردی شد و گفت: باید از دانش، تجربه و ظرفیت نخبگان، مسئولان اجرایی، فرهیختگان، دانشگاهیان، اعضای شورای اجرایی و اعضای داوطلب در راستای اجرای این طرح در شعب شهرستانی جمعیت هلال احمر فارس استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس تغییر ساختار عمودی به ساختار افقی، تمرکززدایی، تغییر نگرش ها و پرداختن به هویت پیش از طراحی نظام مدیریت دانایی را از دیگر ویژگیهای طرح تحول راهبردی جمعیت هلال احمر برشمرد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات و مسائل اجرایی جمعیت هلال احمر فارس پرداخت و بر نقش آفرینی موثرتر روسای شعب در شورای اداری و مدیریت حوادثو بحران های هر شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای ارزشیابی عملکرد شعب، موفقیت آنها در جذب، آموزش، سازماندهی و به کارگیری اعضای داوطلب جدید خواهد بود، اظهار داشت: اعضای داوطلب پشتوانه های مردمی جمعیت هلال احمر هستند و باید بیشترین سرمایه گذاری در زمینه جلب مشارکت های عمومی در راستای ماموریتهای این جمعیت انجام شود.

در این همایش همچنین معاونان امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، درمان و توانبخشی و منابع انسانی و پشتیبانی و نیز خزانه دار و عامل ذیحساب جمعیت هلال احمر فارس مهمترین مسائل حوزه های کاری خود را با روسای شعب هلال احمر فارس مطرح کردند.

پاسخگویی کشیک، برگزاری مانورهای آمادگی ویژه پایگاههای امداد و نجات، برگزاری مانورهای شهرستانی و منطقه ای با هماهنگی ستاد مدیریت بحران در هر شهرستان، انجام پروژه های داوطلبی با رویکرد محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار، گسترش تفکر و فرهنگ داوطلب محوری، ایجاد بانک اطلاعاتی اعضای جوان، بازآموزی واکسیناتورهای شعب، استانداردسازی مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر مطابق با طرح جامع سلامت، اشراف بر آیین نامه مالی و محاسباتی و آیین نامه امداد و نجات و… از جمله مهمترین محورهای مورد تاکید معاونین و روسای ستادی در این همایش بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز