خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح کرد:

ضرورت نیاز به تعاملات فرهنگی در دنیای امروز

کد خبر : ۲۰۸۸۲۵

گرجستان، قفقاز و به‌ویژه قفقاز شمالی خاستگاه قوم آریایی است و تردیدی در آن نیست که ریشه‌های یکسان آن با ملتی بزرگ به نام ایران قدری به هم گره‌خورده است که جای هیچ انکاری در آن وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: تعاملات علمی و فرهنگی نیاز دنیای امروز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی، شامگاه شنبه پنجم مهر، در همایش علمی، ادبی و فرهنگی با حضور فرهیختگان و اساتید برجسته کشور گرجستان و شیراز، ایران را گهواره مشرق زمین برشمرد و فارس را الماس و یاقوت این بستر دانست.

او اضهار کرد: امید است این تعاملات در راستای برداشته شدن مرزهای سیاسی و به وجود آمدن مرزهای همدلی و فرهنگی بتواند موفق عمل کند.

مریدی تبادل اطلاعات را نیاز دنیای امروز دانست و تصریح کرد: اگر تبادلات علمی و فرهنگی اتفاق بیفتد مرزهای سیاسی جغرافیایی درهم نوردیده می‌شوند و گفتمانی زیبا شکل خواهد گرفت.

او بیان کرد: ایران و قفقاز از زمان‌های دور دارای مرزهای مشترک فرهنگی و خاطرات جمعی مشترک بوده‌اند و در ادوار گوناگون در کنار هم قرارگرفته‌اند.

مریدی خاطرنشان کرد: زبان می‌تواند هویت ملت را رقم بزند بنابراین برای رسیدن به قرابت‌های فرهنگی باید همت گماشت تا آنچه شایسته است جاری و ساری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: گرجستان، قفقاز و به‌ویژه قفقاز شمالی خاستگاه قوم آریایی است و تردیدی در آن نیست که ریشه‌های یکسان آن با ملتی بزرگ به نام ایران قدری به هم گره‌خورده است که جای هیچ انکاری در آن وجود ندارد.

گفتنی است تأسیس مرکز قفقاز‌شناسی با همکاری بخش‌های ادبیات فارسی و تاریخ، پی گیری تأسیس مرکز تخصصی حافظ‌شناسی قفقاز، تفلیس و گرجستان و تعاملات فرهنگی بین استاد و دانشجو از پیشنهاد‌هایی بود که در این جلسه از سوی اعضای این جلسه مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز