خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس:

همکاری دوجانبه بخش دولتی و خصوصی، موفقیت صنعت گردشگری را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۱۶

حضور استاندار فارس در جمع کارکنان میراثفرهنگی، خوش‌آمد گویی به گردشگران در ورودی‌های استان، رایگان بودن اماکن تاریخی و فرهنگی در روز جهان گردی، دیدار با امام‌جمعه شیراز و راهپیمایی خانوادگی ازجمله برنامه‌های هفته جهانگردی در فارس بود.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: حمایت و همکاری‌های دوجانبه بخش دولتی و خصوصی، موفقیت صنعت گردشگری را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مصیب امیری، شامگاه یکشنبه، ششم مهر، در آئین گرامی داشت روز جهانی جهانگردی از فعالیت‌های خوبی که در عرصه گردشگری صورت گرفته ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این فعالیت‌ها با تعامل و همکاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

او افزود: حضور استاندار فارس در جمع کارکنان میراثفرهنگی، خوش‌آمد گویی به گردشگران در ورودی‌های استان، رایگان بودن اماکن تاریخی و فرهنگی در روز جهان گردی، دیدار با امام‌جمعه شیراز و راهپیمایی خانوادگی ازجمله برنامه‌های هفته جهانگردی در فارس بود.

امیری با اشاره به اینکه استان فارس از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری برخوردار است، بیان کرد: حمایت و همکاری دوجانبه در بخش خصوصی و دولتی باعثموفقیت در این حوزه می‌شود.

در ادامه این آئین، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس تصریح کرد: جامعه تشکل‌های گردشگری فارس شامل جامعه هتل داران، میهمان‌پذیر داران و دفاتر خدمات مسافرتی از هیچ تلاشی دریغ نداشته و همواره در جهت پیشرفت روزافزون صنعت گردشگری تلاش می‌کند.

محمد سبوکی به انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم اشاره کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و با به کار گرفتن سیاست تنش‌زدایی، نگاه‌ها به ایران دگرگون شد و در این میان ضمن همکاری بخش خصوصی با نهادهای حکومتی استان فارس به‌عنوان مقصد اصلی گردشگران خارجی شناخته‌شده است.

او گفت: نگاه صحیح کارشناسی باعثافزایش ماندگاری گردشگران در این استان شده است و به دنبال این تحرکات سایر صنوف نیز همکاری خود را افزایش داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه درگذشته تهران به‌عنوان مقصد اصلی گردشگران خارجی بوده است اظهار داشت: با تغییراتی که در این روند رخ‌داده این قاعده شکسته شده است و فارس مقصد اصلی گردشگران قرارگرفته است.

سبوکی اضافه کرد: استان فارس باوجود ۷۰ هتل و دارا بودن ۶۵۰۰ تخت، ۱۳۸ میهمان‌پذیر و ۹ هزار تخت ثابت امکان پذیرایی از ۱۵ هزار نفر را در روز دارد.

وی با اشاره به سنتی و قدیمی بودن میهمان‌پذیرهای استان گفت: دولت باید در بحثبازسازی میهمان‌پذیرها نگاه جدی داشته باشد ضمن اینکه استانداردسازی هتل‌ها از اواخر سال جاری اتفاق خواهد افتاد.

او بابیان اینکه فارس نخستین استانی است که افرادی را تحت عنوان راهنمای مذهبی آموزش داده است، عنوان کرد: این استان دارای ۹۰۰ راهنمای گردشگری است که از بهترین و باسوادترین و باتجربه‌ترین افراد در این حوزه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز