خبرگزاری کار ایران

یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۳۷

سومین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم با حضور فرمانده تیپ۳۳ المهدی(عج)، مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا و دانشجویان دانشگاه‌های جهرم برگزار شد.

سومین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم با حضور فرمانده تیپ۳۳ المهدی(عج)، مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا و دانشجویان دانشگاه‌های جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جهرم، رحیم رئوفی در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: مناسبت‌ها و یادواره‌های شهدا، یک یادآوری است تا درس و مسیر حرکت شهدا را برای نسل امروز یادآوری کنیم زیرا مکتب شهدا یادآوری اخلاق، جهاد، قاطعیت، مهربانی و خوشرویی است.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید دانشپور، دانشجوی شهید دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: این شهید بسیار متواضع بود و باید او را این چنین خطاب کرد؛ پرنده‌ای بود که یک بال داشت و پرواز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به قسمت‌هایی از کتاب معروف " پایی که جا ماند " بیان کرد: استاد حسینی‌پور خیلی دقیق و جالب توجه مخاطب، دوران دفاع مقدس و اسارت را در این کتاب به نگارش در آورند و مسیری از حرکت الهی رزمندگان و آزادگان مشاهده می‌شود.

رئوفی اظهار کرد: آقای حسینی‌پور شما پای خود را با خدا معامله کردید و با یک بال که پای مجروح شماست به سوی خدا پرواز کردید و این بال هدفی شد تا رشادت شما ماندگار شود.

در ادامه این مراسم استاد ناصر حسینی‌پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» با اشاره به رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اگر در روزگاری اسماعیل به درخواست پدر به قربانگاه رفت و در آخرهم قربانی نشد اما رزمندگان ما با پای خود به قربانگاه رفتند و در پایان نیز قربانی معشوق شدند و این عشق الهی ماندگار شد.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های مکتب امام خمینی(ره) در دفاع مقدس بیان کرد: این مکتب یک مکتب دفاعی به شمار می‌رفت زیرا در این مسیر نتیجه جای خود را به تکلیف می‌دهد البته هرکس تکلیف گرا باشد به نتیجه هم می‌رسد.

استاد حسینی‌پور خاطرنشان کرد: اعضای مکتب امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس، سرشار از عظمت، روحیه و عشق به اهل بیت(ع) بودند و اگر این روحیات به تاسی از امام(ره) نبود آیا مسیر حرکت ما و راهبرد ما به پیروزی می‌رسید؟ پس مکتب امام خمینی(ره) مارا به جایی برد که دنیا مبهوت عظمت فرزندان روح اله شد و این حرکت الهی رزمندگان ما در تاریخ ماندگار شد.

در ادامه استاد حسینی‌پور با اشاره به خاطرات دوران اسارت و مطالب کتاب پایی که جا ماند قسمت‌هایی از جانفشانی اسرای ایرانی در برابر شکنجه‌های نیروهای بعثی بیان کرد.

در این مراسم تئا‌تر دانشجویی با ویژگی‌های دوران دفاع مقدس اجرا شد و گروه سرود ناشنوایان نیز قطعه شعری حماسی در وصف این دوران قرائت کردند همچنین فرزند شهید دانشپور از شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم متنی در وصف رشادت‌های پدرش خواند و حاضران تحت تاثیر قرار گرفتند.

سومین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز