خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع)؛

گذر هنر عاشورا در شیراز گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۵۶

امام حسین(ع) در تمام دوران‌ها و در تاریخ، بدون شک جاودانه خواهد ماند چرا که این بزرگوار نماد ایثار، ایستادگی، جوانمردی و شکیبایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: گذر هنر عاشورا با عنوان «سفری تا عروج انسانیت» از امروز به مدت ده روز در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی، شامگاه سه‌شنبه، ۶آبان ماه، در گشایش آیین گذر هنر عاشورا با عنوان «سفری تا عروج انسانیت» اظهار داشت: امام حسین(ع) در تمام دوران‌ها و در تاریخ بدون شک جاودانه خواهد ماند چراکه این بزرگوار نماد ایثار، ایستادگی، جوانمردی و شکیبایی است.

وی تصریح کرد: سوگ سیدالشهدا(ع) همیشه در جان و تن تمام عاشقانش جاری و ساری خواهد ماند.

او افزود: برنامه‌ها و آیین ویژه ایام محرم پس از مراسم افتتاحیه از سوم تا سیزدهم محرم در مسیر گذر هنر از چهارراه حافظیه تا ادبیات و سایر نقاط عمومی و مذهبی شهر به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل ارشاد عنوان کرد: دو برنامه ابتکاری برای نخستین بار با عنوان کتیبه لبیک یا سیدالشهدا(ع) و هل من ناصر ینصرنی هرروز در این گذر هنر اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: مراسم خیمه سوزان در عصر روز عاشورا و اجرای مراسم شام غریبان در شب عاشورا برگزار می‌شود و هنرمندان سی شهرستان استان فارس در این گذر هنر نمایشگاه برگزار می‌کنند.

در ادامه این آیین، دبیر اجرایی گذر هنر عاشورا بیان کرد: مداحی مداحان اهل‌بیت(ع)، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی و عترت، اجرای هنرهای تجسمی به دو صورت کارگاهی و نمایشگاهی و همچنین سه چیدمان عاشورایی که دو مورد آن به‌صورت تابلو عاشورایی و دیگری شام غریبان است ازجمله برنامه‌های گذر هنر عاشورا است.

علی ثابت ادامه داد: ۱۰ تعزیه از استان‌های اصفهان، یزد، تهران و شهرستان‌های شیراز، رستم، ممسنی، کازرون، مرودشت و بخش زرقان شیراز تا سیزدهم محرم(۱۶ آبان) درگذر هنر عاشورایی اجرا می‌شود.

او گفت: در ایام محرم و صفر امسال با همکاری ۲۰۰ هنرمند یک هزار برنامه در شهرستان‌های مختلف استان فارس برگزار می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به آیین‌های نمایشی، تئا‌تر صحنه‌ای، تئا‌تر می‌دانی و چاوش‌خوانی اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آیین‌های روز عاشورا(۱۳ آبان) نمایش می‌دانی با عنوان «حضرت عشق» و همچنین تئا‌تر صحنه‌ای به مدت ۲۰ روز متوالی در گذرهنر عاشورایی اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز