خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی:

نباید فرهنگ غربی بر رسانه کشور حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۸۰

تمام آحاد جامعه در یک کشور اسلامی به‌نام ایران زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم در مقابل معضلات و مشکلات جامعه بی‌تفاوت و غیرمسئول باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نبایدفرهنگ غربی بر رسانه‌های ما حاکم باشد و در این راستا باید به مقابله بافرهنگ منحط غرب گام برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، شامگاه چهارشنبه، ۷ آبان ماه، در آیین غبارروبی حرم مطهرحضرت احمد ابن موسی(ع) در سخنانی اظهار داشت: تمام آحاد جامعه در یک کشور اسلامی به‌نام ایران زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم در مقابل معضلات و مشکلات جامعه بی‌تفاوت و غیرمسئول باشیم.

وی بابیان این مطلب که هدف نهضت امام حسین ترویج فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است و باید آن را در تمام ابعاد زندگی موردتوجه قرار دهیم، تصریح کرد: اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در آیه ۱۱۰ سوره آل‌عمران مقدم بر ایمان به خدا دانسته شده و باید تمام مردم به‌عنوان وظیفه با تذکر لسانی آن را انجام دهند و از برخورد فیزیکی خودداری کنند.

او با اشاره به اسیدپاشی که در اصفهان اتفاق افتاده است، بیان کرد: اسیدپاشی حرام و امری جنایت‌آمیز بوده و هرکس دست به این عمل ناشایست زده باشد باید از سوی محاکم قضایی به اشد مجازت محکوم شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: حضرت علی(ع) در مورداجرای فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر می‌فرماید «اگر تمام اعمال نیک را در یک کفه ترازو قرار دهیم، حتی جهاد درراه خدا در مقابل آن مانند یک قطره در برابر دریا است».

او عنوان کرد: فرهنگ غربی نباید بر رسانه‌های ما حاکم باشد و در این راستا باید به مقابله بافرهنگ منحط غرب گام برداشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی از برگزاری همایشی در قم خبر داد و گفت: برگزاری این همایش برای چهره‌نمایی از تکفیری‌ها باهدف نشان دادن بیگانه بودن آنان از اسلام ضروری است.

او افزود: در این همایش بیش از ۷۰۰ نفر از ۸۲ کشور اسلامی حضور خواهند داشت که برملا کردن چهره زشت، ضد اسلامی و خبیثگروه تکفیری داعش نزد جوانان جهان از اهداف این همایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز