خبرگزاری کار ایران

مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری لامرد خبر داد:

برگزاری اولین همایش شهر پاک لامرد در ۱۵ آبان‌ماه

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۲۹

یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها پرداختن به مسائل فرهنگی و امور اجتماعی است تا از این رهگذر، شهر بتواند به عنوان جایگاه زندگی و بستری برای تأمین نیازهای جسمانی و روانی شهروندان درآید.

مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری لامرد بااشاره به اینکه پانزدهم هر ماه به عنوان «روز شهر پاک لامرد» انتخاب شده است، افزود: اولین همایش «شهر پاک لامرد» در روز پنجشنبه(۱۵ آبانماه) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد و مهر، حسن خضری با اعلام این خبر بیان داشت: یکی از وظایف ذاتی شهرداری­‌ها پرداختن به مسائل فرهنگی و امور اجتماعی است تا از این رهگذر، شهر بتواند به عنوان جایگاه زندگی و بستری برای تأمین نیازهای جسمانی و روانی شهروندان درآید.

وی تصریح کرد: در همین راستا، شهرداری لامرد کوشیده است تا با پرداختن به مقوله­ فرهنگ سازی و توجه به زیرساخت‌های فرهنگ شهرنشینی، به این وظایف فراموش شده، بازگردد و در این زمینه، برنامه‌های متعددی در دست اقدام است که به تدریج، به اطلاع شهروندان عزیز، خواهد رسید.

مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری لامرد بیان داشت: یکی از زمینه­‌هایی که شهر لامرد در آن، به برنامه‌­ریزی­‌های فرهنگی فوری و پایدار، نیازمند است لزوم توجه هر چه بیشتر به فرهنگ پاکیزگی و آراستگی معابر و خیابان‌هاست.

وی با اظهار تاسف به بی‌توجهی مسئولین شهری گذشته به مسائل زیست محیطی شهر لامرد، بیان داشت: شهر لامرد در زمینه­ پاکیزگی که سنت پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) است، کمترین تلاش و جدیتی نداشته و خیابان­‌ها و جوی­‌ها، مملو از زباله و پسماندهای غیربهداشتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد گفت: باید پذیرفت که بخشی از این وضعیت، به دلیل کوتاهی شهرداری در ادوار گذشته و قرار ندادن حداقل تعداد سطل زباله مناسب در معابر بوده است اما شهروندان بدون کمترین ملاحظه­‌ای به رهاسازی زباله در خیابان اقدام می‌­کرده‌اند که نتیجه­ آن، چیزی در حد یک فاجعه­ زیست محیطی است که شهری با ظاهر نامطلوب و غیربهداشتی را فراهم آورده است که نگاه تازه واردان را جلب می‌­کند و تصور آن‌ها از ما و فرهنگ‌مان را به شکلی منفی، شکل می‌­دهد. علاوه بر این، چنین وضعیتی، شهروندان را مستعد ابتلا به انواع بیماری­‌ها خواهد کرد.

وی ادامه داد و گفت: به منظور برون رفت از این شرایط غیرقابل توجیه، با کمک و همفکری «انجمن رویش سبز جنوب»، روز ۱۵ هر ماه را به عنوان «روز شهر پاک لامرد» انتخاب کردیم و به امید خدا از پانزدهم آبانماه، همه با هم، برای پاکیزه ساختن و زدودن زباله و پسماند‌ها به خیابان می‌­آییم تا سنت زیبایی ملی - مذهبی خود را در پاکیزگی و آراستگی خانه و کاشانه، زنده کنیم.

وی با ارائه راهکارهای زیست محیطی اظهار داشت: در راستای هرچه بهتر انجام شدن این امر، شهرداری اقدام به خرید سطل­‌های زباله در اندازه‌ها و کارکردهای مختلف(برای تفکیک زباله‌ها) کرده است تا در اولین مرحله، خیابان‌های پرتردد را مجهز سازد که ان شاءالله به زودی نصب خواهند شد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری لامرد با ذکر توضیحاتی درباره همایش شهر پاک لامرد، بیان داشت: در این همایش ارزشمند و فرهنگساز، شبانی‌نژاد شهردار لامرد، اعضای شورای اسلامی شهر لامرد، اعضای انجمن رویش سبز جنوب و سایر ادارات و نهادهای شهرستان مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این همایش فرهنگی و اجتماعی در روز پنجشنبه، ۱۵ آبان ماه، رأس ساعت ۱۰ صبح از میدان امام خمینی(ره) لامرد، آغاز خواهد شد و گروه‌های داوطلب، خیابان‌های منتهی به میدان را پاکسازی خواهند کرد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری لامرد افزود: از همهٔ شما شهروندان عزیز خواهشمندیم که در این حرکت ارزشی ما را همراهی کنند تا بتوانیم در جهت بهبود وضعیت کنونی، قدمی برداشته باشیم.

انتهای پیام/
مرتضي عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز