خبرگزاری کار ایران

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

شهروندان قبل از خرید یا اجاره املاک از توزیع برق شیراز استعلام کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۴۶

متاسفانه برخی از مشترکان خصوصا در بین مشترکان تجاری، با دستکاری کنتور و دستگاه‌های اندازه‌گیری، موجب بروز اختلال در تامین برق پایدار و مطمئن برای سایر مشترکان را فراهم کرده و به‌نوعی سوء‌استفاده می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز به تمام شهروندان توصیه کرد که قبل از خرید یا اجاره هرگونه ملک، اعم از تجاری یا مسکونی، در خصوص انشعاب برق ملک مورد معامله، حتما از این شرکت استعلام کرده و درخواست آزمایش کنتور را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، نصرالله مصلی‌نژاد که ظهر امروز، شنبه، ۱۰آبان ماه، درجمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان اینکه آزمایش کنتور برق مشترکان، با هدف جلوگیری از هرگونه اختلال یا دستکاری در این ابزارهای اندازه‌گیری، اقدامی معمول محسوب می‌شود، گفت: تقاضای انجام آزمایش کنتورهای برق، از این پس به‌عنوان یک روند جاری نهادینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مشترکان خصوصا در بین مشترکان تجاری، با دستکاری کنتور و دستگاه‌های اندازه‌گیری موجب بروز اختلال در تامین برق پایدار و مطمئن برای سایر مشترکان را فراهم کرده و به‌نوعی سوء‌استفاده می‌کنند.

مصلی‌نژاد با تصریح اینکه شرکت توزیع برق شیراز با استفاده از روش‌های مهندسی و نرم‌افزارهای خاص، قادر به شناسایی این‌گونه سوء‌استفاده کنندگان است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی شهر و توسعه واحدهای تجاری و مسکونی و افزایش قابل توجه مشترکین، اعمال نظارت مستمر، بدون همکاری مردم، دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه هرگونه دستکاری در کنتور برق و انشعاب با هدف کاهش هزینه‌های برق مصرفی، در ‌‌نهایت توسط مهندسان و کار‌شناسان این شرکت شناسایی خواهد شد، گفت: با توجه به تاثیرات منفی این‌گونه اقدامات بر روند کیفی خدمت‌رسانی و بروز آسیب‌هایی نظیر افت ولتاژ، خاموشی‌های پیش‌بینی نشده و… شناسایی افراد سوءاستفاده کننده در کوتاه‌ترین زمان ممکن موجب ارتقا کیفی برق توزیع شده خواهد شد.

مصلی‌نژاد گفت: زمینه‌ای فراهم شد تا با همکاری نواحی هشت‌گانه پستی در شهرستان‌های شیراز و مرودشت، مشترکانی که قصد انجام هرگونه معامله بر روی املاک تجاری یا مسکونی خود را دارند، قبل از نهایی کردن قرارداد‌ها، نسبت به ارائه درخواست آزمایش کنتور، بدون نیاز به مراجعه به اداره‌های برق، اقدام کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز یکی از اهداف انجام آزمایش کنتور را جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی برای مالکان یا مستاجران عنوان و اضافه کرد: آزمایش کنتور پس از دریافت تقاضا، توسط پیمانکاران ذیصلاح و تایید شده، انجام و نتیجه آن نیز به‌شکل کتبی به نشانی مشترک، ارسال می‌شود.

مصلی‌نژاد تاکید کرد: این امکان برای تمام مشترکان وجود دارد که با هدف اطمینان از صحت عملکرد کنتور برق خود، درخواست انجام آزمایش کنتور را ارائه کنند.

این مقام مسئول گفت: آزمایش کنتورهای برق خصوصا برای مجتمع‌های مسکونی و واحدهایی که مدت‌زیادی از نصب انشعاب آن‌ها می‌گذرد، ‌ امری ضروری است و می‌تواند اعتماد مشترک را نسبت به صحت عملکرد کنتور برق، جلب کند.

مصلی‌نژاد تصریح کرد: پس از قطعی شدن مسئولیت کامل هرگونه مشکلی که در خصوص وجود اشکال ناشی از دستکاری، در کنتورهای برق حادثشود، برعهده مالک یا مستاجر فعلی خواهد بود. لذا ضروری است که شهروندان به این توصیه شرکت توزیع نیروی برق در مورد ارائه درخواست آزمایش کنتور، از طریق نواحی پستی، عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز