خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس خبر داد:

تجمع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی در حرم مطهر احمد ابن موسی(ع)

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۶۷

تجمع بزرگ و سراسری عزاداران حسینی در روز دوشنبه، ۱۲ آبان ماه، در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس گفت: تجمع بزرگ و سراسری عزاداران حسینی در روز دوشنبه، ۱۲ آبان ماه، در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مظفر مختاری ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و اشاره به روز تاسوعا و تجمع عظیم عاشوراییان در شیراز، سومین حرم اهل‌بیت اظهار داشت: دوشنبه، ۱۲ آبان ماه، ‌روز تاسوعای حسینی از ساعت ۹ صبح گردهمایی بزرگ عاشقان حسینی به همت هیئت مذهبی استان در حرم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که تصاویر آن به‌صورت مستقیم از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی با اشاره به تلاش مبلغین، مداحان اهل‌بیت(ع) و مسئولان هیئت‌های مذهبی برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا تصریح کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای حضور گسترده دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف استان برای شرکت در این مراسم صورت گرفته است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس اضافه کرد: امید است با حضوری یکپارچه در حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، مردم صحنه‌ای بی‌نظیر خلق نمایند که نشان‌دهنده شور و علاقه آنان نسبت به امام حسین(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود.

وی افزود: نصب پرچم حرم مطهر سیدالشهدا(ع) بر گنبد احمدبن موسی شاه‌چراغ(ع) در روز تاسوعا توسط هیئت‌های مذهبی استان صورت خواهد گرفت.

این مسئول عنوان کرد: جایگاهی برای حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان جهت شرکت در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی اختصاص داده‌شده است.

وی اضافه کرد: رویداد عاشورا حادثه‌ای عظیم و انسان‌ساز بوده که نقش بزرگی را در تاریخ بشریت ایفا کرده است و جاودانگی این قیام برای همگان اثبات‌شده است همچنان که هدف از قیام امام حسین(ع) ویاران اندک ایشان هدفی بزرگ و الهی بوده به‌گونه‌ای که گذشتن از جان آن‌هم با تعداد اندک در برابر هزاران دشمن کاملاً مسلح بیانگر اندیشه‌ای شگرف و بزرگ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز