خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

از آثار مفاخر فارس در سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۲۹۱

ما با تمام قدرت بنا داریم فضای امسال سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس را به سمت و سوی فرهنگ و هنر سوق دهیم.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس، در آستانه برپایی سیزدهم نمایشگاه بزرگ کتاب با اشاره به اینکه از آثار مفاخرفارس در سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان رونمایی می شود، گفت: وجود اهالی فرهنگ و هنر نه تنها تهدیدی برای کشور محسوب نمی‌شود بلکه فرصتی مناسب است که می‌بایست در شهری که مدعی تمدن و پایتخت فرهنگی است حرمت و آبروی ناشران کشوری واستانی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی ظهر امروز، جمعه، گفت: ما با تمام قدرت بنا داریم فضای امسال سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس را به سمت و سوی فرهنگ و هنر سوق دهیم زیرا با توجه به فعالیت اصحاب فرهنگ وادب و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و صاحبان اندیشه و نویسندگان در شیراز بیش از هر زمان به نوآوری‌هایی چون قرار دادن قفسه های فروش کتاب درسبد خرید شهروندان برای رونق بخشیدن به فضای فرهنگی حتی در فروشگاه های بزرگ و کوچک خرید و سوپرمارکت ها نیازمندیم.

وی با بیان این که فرهنگ، تولیدکننده تفکر است، یادآور شد: اینگونه اقدامات در دراز مدت نتایج قابل محسوسی در جامعه خواهد داشت و در شیراز از روزی که داریوش نویدگویی به فعالیت نشر پرداخته همواره چشم دوستداران فرهنگ و اندیشه به این مؤسسه کوچک که کارهای بزرگ انجام می‌دهد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: در نمایشگاه سیزدهم، بزرگانی حضور دارند که دارای تألیفات فراوانی هستند و از آثار تولیدکنندگان حوزه کتاب و نشر بویژه نویسندگان شیراز و استان در این رویداد فرهنگی مهم رونمایی و برایشان بزرگداشت خواهیم گرفت.

مریدی بر بهره‌گیری از نخبگان جامعه تأکید و افزود: کار فرهنگی به معنای عام در جامعه ما نیازمند آرامش و ثبات است که این مهم در بسیاری از عرصه‌های دیگر نیز مؤثر است که البته نقش مدیران و نخبگان جامعه در این راستا مؤثر است و همه باید تلاش و اندیشه‌ورزی کنند تا ثبات و آرامش در جامعه برقرار شود.

وی با بیان این چشم انداز که بایستی اعتبار نمایشگاهی به سمتی رود تا بتوانیم کتاب خریداری کرده و در نمایشگاه‌های دائمی بصورت رایگان اهداء و دراختیارشهروندان قراردهیم، تصریح کرد: در مسیر کار فرهنگی می‌بایست از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ همکاری صورت گیرد از این رو با ایثار و ازخودگذشتگی به اهداف مورد نظر در حوزه فرهنگ و هنر دست خواهیم یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز