خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تقویت فرهنگ تعاون و همکاری در کشور ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۷۷

تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و اتاق تعاون فارس در پنجمین جلسه شورای تعالی تعاونی های استان تتا در اتاق تعاون استان فارس با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و اتاق تعاون فارس در پنجمین جلسه شورای تعالی تعاونی های استان تتا در اتاق تعاون استان فارس با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز،، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروزشنبه با اشاره به رویکردهای اتاق تعاون استان فارس، این رویکردها را در جهت پیشرفت و تعالی استان مناسب عنوان و اظهار کرد: این نوع نگرش اگر همراه با پیگیری واجرا باشد و عزم و اراده برای تحقق وجود داشته باشد ساختار فکری بسیار خوبی است و این عمل معنای استراتژی درست است.

سید حمید کلانتری با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) که می فرمایند خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده در کجا قرار دارد و به کجا می رود، آن را حاوی مضمونی استراتژیک دانست و بیان داشت: دراین شرایط علاوه بر آگاه بودن از وضع امروز تعاون باید بدانیم چه موانع و مشکلاتی وجود دارد و به کجا می خواهیم برویم.

کلانتری انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره تعاون کار استان و اتاق تعاون را در شرایط موجود بسیار مناسب معرفی و خاطرنشان کرد: روحیه مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، روحیه جلب مشارکت و تعاون است و دوستانی که در تعاون کار می کنند باید خود متعهد به هم فکری و تعامل باشند.

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ تعاون و همکاری در کشور، تصریح کرد: اگر ما اراده کنیم در تولید صنعت کشاورزی و خدمات هم می توانیم این چنین باشیم چرا که عناوین رئیس و مدیر فقط تقسیم کار است و آنچه سبب پیشرفت وانجام کار می شود روح جمعی است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکردها و برنامه های مطرح شده توسط دبیر اتاق تعاون فارس مانند نشریه، دانشگاه، باشگاه تعاون را عملیاتی دانست و اظهار داشت: انجام این اقدامات بطور حتم شدنی است به شرط عزم مصمم و روحیه تعاون. همانطور که بارها شاهد بوده ایم خیلی از کارخانه ها و صنایع بزرگ از کارگاه های کوچک شروع بکار کرده اند.

کلانتری ادامه داد: وقتی به کتاب نه برای یک لقمه نان آقای ماساشیتا مدیرعامل شرکت ناسیونال نگاه می کنیم می بینیم که بسیار شبیه به کتاب انسان در قرآن شهید مطهری است.

وی اضافه کرد: کشور ما جز بالاترین رتبه های کمی فارغ التحصیل داشگاهی است اما دانش به خوبی به عمل تبدیل نشده است و به این دلیل که یا رشته های دانشگاهی برای جامعه مناسب نیست و یا شیوه یادگیری تبدیل به کار نمی شود. بنابراین نیاز به فکر و تدبیر است.

کلانتری ضمن ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده توسط دبیر اتاق پیشنهاد ارائه آن را در سمینارهای تعاون مطرح و اظهار کرد: نگاهی که در حوزه تعاون داریم این است که تعاونی ها توسط خانواده های تعاون رشد کند چراکه تعاون نهاد مردمی و میان بخشی و اقتصاد مردمی و جمعی است.

وی با اشاره به آیه قرآن " تعاونوا علی البر و التقوی " گفت: ما باید کاری کنیم که فرهنگ تعاون و تحمل را در همدیگر و در خود بالا ببریم و متاسفانه در این زمینه ها بخشی از جامعه تعاون در این زمینه موفق نبوده اند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شورای تتا را از لحاظ اسم و محتوا پربار دانست و عنوان کرد: تعاون برای برطرف کردن عیب های خود باید پوست اندازی داشته باشد و لباس نو بپوشد و از ظرفیتهای بزرگ خود استفاده کند و تحول اساسی را بتوانیم با همکاری دوستان تعاونگر انجام دهیم و زمینه آن باور و اعتقاد به تعاون و در عین حال نوآوری و خلاقیت است.

کلانتری با اشاره به ۷ راهبرد پیشنهادی معاون امور تعاون وزارت متبوع مهمترین راهبرد را توسعه تعاملات شبکه ای دانست و گفت: باشگاه تعاون را برای توسعه همکاری ها فعال و اتحادیه ها و تعاونی ها با عضویت در این باشگاه و پرداخت حق عضویت امکانات خوبی را برای جامعه تعاون استان بوجود آورند.

وی اضافه کرد: تعاونی های تولیدی کالاهای خود رابه تعاونی های مصرف بفروشند و اگر این حرکت اتفاق بیفتد تعاونی ها دیگر نیازی به تسهیلات ندارند.

کلانتری با اشاره به شعار سال ۲۰۱۲ با عنوان " دنیای بهتر با تعاون "، اظهار داشت: در سالهای گذشته در روستاها با معامله پایاپای مایحتاج خود را تامین می کردند و در واقع روح تعاون و همکاری در معاملات آنها و زندگی آنها وجود داشت امروزه نیز در حالت پیشرفته تجارت مجازی راه اندازی کنیم و علم تعاون را گسترش دهیم و با این کار نهضت تعاون را راه بیندازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز