خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیراز:

وزیر علوم، مطابق تعهدات ریاست جمهوری به مردم انتخاب شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۲۳

در سال‌های گذشته در توسعه کمی آموزش عالی، افراطی‌گری داشتیم و بهره‌وری کل را هم کاهش دادیم.

استاد دانشگاه شیراز با بیان این مطلب که من بیش از ۳۵ سال است که در دانشگاه شیراز مشغول هستم و دوره‌های متفاوتی را دیده‌ام افزود: با سیاستگذاران خوبی که در سال‌های ۸۰ تا ۸۳ داشتیم رشد و حرکت خوبی در آموزش عالی بنیان گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکتر محمود یعقوبی ظهر امروز، دوشنبه، افزود: در حال حاضر ما باید ویژگی‌های مثبت آموزش عالی کشور را تقویت و ویژگیهای منفی آن را کاهش دهیم.

وی افزود: در مدیریت عالی کشور لازم است سعه صدر بیشتری در برخورد با دانشگاه وجود داشته باشد تا بهره وری بهتری حاصل شود و توفیقات بیشتری به دست آید.

این چهره ماندگار و دانشمند جهان اسلام بااشاره به عملکرد وزارت علوم در چند سال گذشته افزود: در سال‌های گذشته در توسعه کمی آموزش عالی افراطی‌گری داشتیم و بهره وری کل را هم کاهش دادیم.

وی بابیان این مطلب که در هفت یا هشت سال گذشته این حرکت نامناسب بسیار انجام شد، این کار را غیر کار‌شناسانه همراه با اهداف خاصی دانست و ادامه داد: امروز در برخی دانشگاه‌ها دچار فقر کیفیت شده‌ایم.

یعقوبی ادامه داد: در حال حاصر تنها دانشگاه‌های بزرگی مثل تهران و شیراز و امثال این‌ها به دلیل برخورداری از بنیان قوی توانسته‌اند خود را حفظ کنند ولی بسیاری از دانشگاه‌های دیگر صدمه دیده‌اند.

به اعتقاد وی پیامدهایی چون بیکاری و فقدان کیفیت به عنوان خروجی چنین اقدامات غیرکار‌شناسی بوده است.

این دانشمند جهان اسلام با تصریح این نکته که توسعه علمی یک برنامه دو ساله یا سه ساله نیست و آنچه می‌بینید حاصل چند سال گذشته است، افزود: خوشبختانه فضا در یک سال گذشته بسیار بهتر شده است برای مشورت و هم اندیشی و ایجاد انگیزه بهتردر حرکتهای علمی که موجب خوشبختی است.

دکتر یعقوبی ادامه داد: راه پیشرفت علمی این است که ما همین مسیر را همراه با استانداردهای بین المللی دنبال کنیم اما متاسفانه عده‌ای دانشگاه‌ها را به خاطر انتخاب وزیر علوم، بسیار در زحمت انداخته‌اند و این به دلیل عدم درک برخی افراد از اهمیت وشان وزارت علوم است.

به اعتقاد وی باید وزیر علوم مطابق تعهدات ریاست جمهوری به مردم انتخاب شود و این انتخاب باید هرچه سریع‌تر انجام شود تا کشور بتواند با سرعت به سمت توسعه علمی و فن آوری پیش رود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: ما چون در دانشگاه‌ها هستیم، خیلی مسایل وزارت را دنبال می‌کنیم و برای ما مهم است که چه کسی وزیر علوم باشد.

وی با بیان این مطلب که از ابتدای دولت جدید امیدوار بودیم با توجه به وعده‌های آقای دکتر روحانی و صحبت‌های ایشان فضای کاملا مطلوب و برخلاف چند سال گذشته شاهد باشیم، افزود: من از این وزیر پیشنهادی هم مثل سایر وزیرهای پیشنهادی قبلی شناخت دارم. اما ازدید من دکتر دانش آشتیانی، آشنایی بیشتری نسبت به وزرای قبلی با خود به وزارت علوم دارد و بیشتر خدماتی هم که انجام داده‌اند در سطح برنامه ریزی و طراحی بوده است که بسیار خوب است.

یعقوبی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ نمایندگان مجلس کمک کنند تا با پرهیز از بحث‌های حاشیه‌ای معرفی وزیر علوم هرچه سریع‌تر نهایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز