خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد:

تشکل‌های کارگری باید در ارائه خدمات به کارگران تقویت شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۲۰

هرچند که کارفرمایان و کارگران در طی سال‌های پس از تصویب قانون کار به انتقاد از آن پرداخته‌اند، ولی اینطور نمی‌توان گفت که قانون کار به نفع کارگران است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لامرد گفت: با تلاش اتحادیه‌های کارگری، اولین قانون کار ایران در سال ۱۳۲۵ توسط مجلس شورای ملی تصویب شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد و مهر، احمد اخلاقی با بیان توضیحاتی از روند تشکیل قانون کار بیان داشت: این قانون یکبار دیگر در دولت منوچهر اقبال با مشاوره سازمان بین المللی کار تغییر و جایگزین قانون قبلی شد.

وی گفت: طی سال‌های ۵۸ تا۶۹ عملا قانون کاری در ایران وجود نداشت اما در ۲۹ آبان ۶۹ با بررسی این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان یافت و ایران رسما پس از پیروزی انقلاب اسلامی صاحب قانون کار شد.

عضو شورای اداری شهرستان لامرد ادامه داد: هرچند که کارفرمایان و کارگران در طی سال‌های پس از تصویب قانون کار به انتقاد از آن پرداخته‌اند ولی اینطور نمی‌توان گفت که قانون کار به نفع کارگران است.

وی تصریح کرد: قانون کار با همهٔ ترکیبی که از کارگر و کارفرما دارد به نوعی حمایت از کارگر و کارفرما است و این قانون یک سویه به نفع کارگر نیست و گفتن این حرف یک ظلم بزرگ به قانون و جامعه کارگری است.

وی گفت: تشکیل سندیکا‌ها و اتحادیه‌های کارگری، حق همهٔ کارگران در جهان است. ولی در این قانون ممنوعیت هرگونه تظاهرات کارگری در سال ۷۲ به تصویب رسید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لامرد گفت: بدلیل ممنوعیت تحصن، اعتصاب و تظاهرات و همچنین نداشتن سندیکاهای کارگری و به دنبال آن پس از انقلاب، خانه کارگر تشکیل شد و حقیقا از چند دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد این نهاد توانسته است خدمات خوبی را به کارگران ارائه دهد.

احمد اخلاقی با اشاره به قراردهای موقت کار، گفت: امروز در شهرستان کارگاه‌ها و شرکت‌هایی هستند که با کارگران قراردادهای موقت منعقد می‌کنند و این موضوع ظلم به کارگران است که باید رفع شود.

وی با حضور موج عظیم کارگران طی ماه‌های آینده در شهرستان لامرد، خاطرنشان کرد: باید تشکل‌های کارگری تقویت شوند تا بتوانیم خدماتی را به کارگران ارائه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز