خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

اعتدال و آرامش استان را در ارتباط با تمام جناح‌ها جستجو می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۳۱

در ۱۵ ماه گذشته باروی کار آمدن دولت جدید سعی کردیم امید را در دل مردم زنده کنیم و مردم را نسبت به زندگی در جامعه مبتنی به ولایت‌فقیه و احکام قرآنی امیدوار سازیم.

استاندار فارس گفت: کسانی که تندروی و افراط ‌و تفریط نداشته باشند با آن‌ها همراه می‌شویم و اعتدال و آرامش استان را دراین‌ارتباط جستجو می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد احمدی، ظهر دوشنبه، سوم آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رویدادهای بین‌المللی در عراق و سوریه نقش بسیج مؤثر و فراگیر دانست و اطهار داشت: هر چه زمان می‌گذرد بسیج برای مردم و کشورهای دیگر قابل‌فهم‌تر می‌شود و واقعیتی انکارناپذیر است که در همه اقشار کشور می‌توان عطر بسیج را استشمام کرد.

وی تصریح کرد: در ۱۵ ماه گذشته، باروی کار آمدن دولت جدید سعی کردیم امید را در دل مردم زنده کنیم و مردم را نسبت به زندگی در جامعه مبتنی به ولایت‌فقیه و احکام قرآنی امیدوار سازیم.

وی با اشاره به دو سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و مذاکره با سران کشور‌ها اقتدار و عزت کشور را تثبیت‌شده دانست و گفت: فضای کسب‌و کار در این دولت بسیار متحول شده است و در تورم نقطه‌به‌نقطه به ۱۴ رسیده‌ایم و تورم از ۴۵ درصد به ۲۵ در صد کاهش پیداکرده است.

وی به مسئله سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: تحولات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است و شاهد این هستیم که بیماران تنها ۱۰ درصد هزینه بیمارستان را پرداخت می‌کنند و افراد برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان مراجعه نمی‌کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: در ۱۴ ماه گذشته در استان فارس، اقدامات مهم و اساسی صورت گرفته است که می‌توان آن را دوره گذار نامید که این دوره تغییر در مدیریت‌ها صورت گرفت که هنوز هم تکمیل نشده است همچنان که در این دوره شاهد تحول‌های اقتصادی و اجتماعی در استان بودیم.

احمدی ادامه داد: آمدن معاون اول رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت به استان اتفاق بزرگی بود که در استان‌های دیگر صورت نگرفته است که این سفر باعثشد تا تصمیمات خوبی برای استان گرفته شود.

وی به حضور وزیر نیرو به استان اشاره کرد و گفت: فارس دچار خشک‌سالی شدیدی شده است و حضور وزیر نیرو در استان و بررسی مسائل مربوط به خشک‌سالی در فارس باعثشده تا اعتباراتی در این خصوص به استان اختصاص پیدا کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه روند انتخاب تیم مدیریتی استان‌ها را از اعضای ستادهای انتخاباتی روندی دانست که از دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی شروع شده و در دوران احمدی‌نژاد به اوج خود رسیده، افزود: خود من به تنهایی به اندازه یک ستاد برای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات تلاش کردم، عده‌ای هم در ستادهای انتخاباتی زحمت‌های زیادی کشیدند که اجر آن‌ها با خدا اما در انتصاب مدیران فارس آنچه مهم است توانمندی و شایستگی است نه عضویت در ستاد و انتساب به این جناح و آن جناح.


حاصل سفر معاونین رئیس جمهور به استان‌

استاندار فارس با بیان این مطلب که با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به فارس ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای خشک‌سالی استان تأمین‌شده است، بیان کرد: در سال ۹۲ تأمین اعتبار برای فارس ۲۰ میلیارد تومان بوده است که امسال ۱۲۶ میلیارد تومان شده است که در این موفقیت حاصل تشکیل جلسه‌های متعدد با معاونین و حضور آن‌ها در استان بوده است.

وی تصریح کرد: معاون اول رئیس‌جمهور را به بهانه افتتاح مترو به فارس دعوت کردیم و در این سفر قول تأمین اعتبار برای تکمیل خط یک شیراز از جهانگیری گرفته شد که مبلغ بالایی خواهد شد.

احمدی به سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به فارس اشاره کرد و گفت: بازدیدی که دکتر نوبخت از دریاچه بختگان داشتند باعثشد تا ردیفی در بودجه ۹۴ برای احیا دریاچه‌های فارس اختصاص پیدا کند.

وی به بازدید معاونین از تخت جمشید اشاره کرد و افزود: این بازدید باعثشد تا تصمیمات جدیدی در خصوص اماکن تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد گرفته شود تا علاوه بر اعتبارات ملی که به این اماکن تاریخی اختصاص داده می‌شود درآمد این اماکن به خزانه دولت نرود و برای خود این آثار تاریخی هزینه شود.

وی ابراز داشت: تخصیص اعتبار به پژوهش‌های عمرانی از دیگر موفقیت‌هایی بود که حاصل سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان است.

استاندار فارس عنوان کرد: با ارتباط خوبی که با ستاد اجرایی فرمان امام برقرار کرده‌ایم ۱۵۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم استان فارس از این ستاد گرفتیم.


شهر سلامت شیراز
وی اضافه کرد: شیراز ظرفیت پزشکی بی‌نظیری دارد همچنین که هیچ کجای کشور حتی در پایتخت امکانات درمانی و پزشکی همچون شیراز نیست.

احمدی یادآور شد: تنها در ورودی شهر صدرا ۳ بیمارستان در حال احداثاست که باید از این امکانات استفاده کنیم.

وی به اختصاص هزار هکتار زمین برای شهر سلامت اشاره کرد و ضمن خبر از شروع فعالیت در این مکان افزود: در فارس حدود ۶۰ بیمارستان وجود دارد که در هیچ کجای کشور این تعداد بیمارستان در یک استان وجود ندارد.

نماینده دولت تدبیر و امید در استان فارس گفت: فارس در دو بخش راه و آب مشکل اساسی دارد که در به بوجه سال ۹۴ این تخصیص اعتبار تصویب‌شده است.

وی گفت: به‌شدت دنبال احداثراه‌آهن شیراز، بوشهر و عسلویه هستم و همچنین راه‌آهن شیراز خوزستان را دنبال خواهیم کرد.

احمدی اظهار داشت: در خصوص فضای کسب‌وکار استان، فارس در رتبه ۱۷ بوده است که در حال حاضر به رتبه ۷ در استان رسیده‌ایم همچنین که خصوص بیکاری بیست و هشتمین استان کشور بودیم که الآن به ۲۰ رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: در هیچ استانی سلیقه‌های مردم و مسئولان یکی نیست بنابراین نتیجه تمام این سلیقه‌ها و هم‌فکری‌ها پیشرفت استان باید باشد و هرکسی که نسخه استان را بهتر می‌تواند بپیچد ما از او استقبال می‌کنیم.

استاندار بابیان این مطلب که جا برای همه نوع سلیقه در استان وجود دارد گفت: کسانی که تندروی و افراط‌وتفریط نداشته باشند با آن‌ها همراه می‌شویم و اعتدال استان را دراین‌ارتباط جستجو می‌کنیم و به‌هیچ‌عنوان تنها از یک جناح خاص طرفداری نمی‌کنیم چراکه چیزی جز عقب‌ماندگی به همراه ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز