خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امدادامام خمینی استان فارس:

زکات پرداختی مردم فارس از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۲۶

این مقدار نسبت به هشت ماه اول سال گذشته که ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد، رشد حدود ۸۶ درصدی داشته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: زکات پرداختی مردم نیکوکار استان در هشت ماهه گذشته از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی الهیاری که صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال، ۲۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است، افزود: این مقدار نسبت به هشت ماه اول سال گذشته که ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد، رشد حدود ۸۶ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ به بعد می توان سیر صعودی و حرکت رو به بالای زکات را در فارس مشاهده کرد، تصریح کرد: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱، پیشرفت شش برابری در زکات استان دیده می‌شود و فارس در سال ۹۲ با جمع آوری ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات، توانست مقام اول زکات کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس اظهار کرد: پیش بینی ما برای زکاتی که تا پایان سال ۹۳ جمع آوری می‌شود، ۲۵ میلیارد تومان بود ولی با توجه به روند روبه رشد این امر، احتمالا تا پایان سال این مقدار به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

الهیاری، بهره‌گیری از فرصتهای موجود همراه با درک عمیق معدل دین داری مردم را از دلایل پیشرفت زکات در استان بیان کرد و گفت: بر اساس نشانه‌ها اعتقاد داریم که معدل دین داری مردم بالاست و به همین دلیل برای بهره‌گیری از این ظرفیت دینی اقدامات گوناگونی انجام داده‌ایم.

وی با بیان این که بهره‌گیری از جامعه تبلیغی دینی به صورت خاص و بهره‌گیری از فرصتهای دینی به صورت عام از جمله این اقدامات بوده است، بیان کرد: در شش ماه اول سال ۹۳ حدود دو هزار از روحانیون در استان فارس به امر تبلیغ پرداخته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز