خبرگزاری کار ایران

در قالب طرح محسنین انجام شد؛

کمک ۱۳ میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۰۵

خیرین نوع دوست استان در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۳ میلیارد ریال در قالب طرح محسنین به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: خیرین نوع دوست استان در ۹ ماهه اول سال جاری، ۱۳ میلیارد ریال در قالب طرح محسنین به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی الهیاری ظهر امروز با بیان اینکه اعتقاد ما جهت رفع مشکلات نیازمندان، گسترش مشارکت مردم و توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه است، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را مردان از کار افتاده‌ای که در بستر بیماری افتاده‌اند و برای خانواده‌شان هیچ راه درآمدی وجود ندارد و یا زنان مطلقه‌ای که با وجود فرزندان صغیر، امکان اشتغال برای آن‌ها فراهم نیست، تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: برای خارج شدن این خانواده‌ها از فقر، چاره‌ای جز توسل به همراهی خیرین نیست.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: خیرین نیکوکار در طرح اکرام ایتام، خوب ورود پیدا کرده‌اند و کمک‌های بسیار خوبی به ایتام ارائه شده و امروز بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های ایتام توسط خیران و در قالب این طرح در حال مرتفع شدن است.

الهیاری تصریح کرد: ولی گروه‌های مردان از کار افتاده و زنان مطلقه، گرفتاری‌های ویژه‌ای دارند که در قالب طرح محسنین برآن هستیم که با اتصال بین این خانواده‌ها و خیران مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

وی در تشریح طرح محسنین گفت: در این طرح هر خیر یک یا چند خانواده را تحت حمایت خود قرار داده و به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به خانواده‌ها تقدیم می‌کند که میانگین کمک ماهانه هر خیر ۱۱۵ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس افزود: در حال حاضر در فارس، نزدیک به سه هزار بیمار صعب العلاج زمین گیر سرپرست خانوار و نزدیک به پنج هزار خانواده مطلقه با مشکلات خاص وجود دارد که قطعا خیران می‌توانند با همتی که بذل خواهند کرد، رفع کننده مشکل آن‌ها باشند.

الهیاری با اشاره به اینکه مبلغ کمک شده به خانواده‌های مذکور توسط خیرین در سال گذشته معادل ۸۷۰ میلیون تومان بوده است، گفت: در ۹ ماه اول سال جاری ۱۳ میلیارد ریال توسط خیران به خانواده‌های مذکور کمک شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۹۶۰ خیر در استان فارس دو هزار و ۸۸۰ خانواده را تحت پوشش خود دارند که نسبت به سال گذشته که هزار و ۹۲۰ خیر در استان در این زمینه مشارکت می‌کردند، رشد حدود ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: قطعا با توسعه حضور مردم در فعالیت‌های خیرخواهانه به راحتی می‌توان فقر جامعه را کنترل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز