خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

همکاری و تعامل اصناف و شهرداری در شیراز مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۰۷

کلانشهر شیراز حتی به استان‌های همجوار بویژه استان‌های جنوبی کشور خدماتی را ارائه کرده است و این بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح و شیوه ارائه خدمات تأکید دارد.

شهردار شیراز گفت: همکاری و تعامل اصناف و شهرداری در کلانشهر شیراز مطلوب بوده و این سطح از همکاری در سطح کشور بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در اجلاسیه رؤسای اتحادیه‌های امور صنفی شهرستان شیراز، گفت: صاحب‌نظران شیراز را یک شهر خدماتی می‌دانند و این در آمارهای سال‌های مختلف دیده می‌شود.

او اضافه کرد: کلانشهر شیراز حتی به استان‌های همجوار، بویژه استان‌های جنوبی کشور خدماتی را ارائه کرده است و این بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح و شیوه ارائه خدمات تأکید دارد.

علیرضا پاک‌فطرت با یادآوری اینکه، بعد از تهران بیشترین پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در شیراز اجرایی شده است، گفت: همکاری و تعامل اصناف موجب عملکرد بهتر شهرداری شیراز شده است و اگر امروز ریالی از مردم دریافت می‌شود، با اجرای پروژه‌های زیربنایی و تاثیرگذار عمرانی، تمام پول‌ دریافتی از مردم در همین شهر هزینه می‌شود.

وی همکاری و تعامل اصناف را عاملی بر بهتر شدن عملکرد شهرداری شیراز دانست و با اشاره به بودجه ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۳، گفت: کمتر از ۵۰ درصد این بودجه از طریق پرداخت نقدی شهروندان تأمین می‌شود و بیشتر از ۵۰ درصد پیش‌بینی شده در بودجه از طریق سرمایه‌گذاری جذب می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه مشارکت شهروندان هزینه‌های شهر را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: ارتباط خوب صنوف با شهرداری موجب شده تا شهری تمیز و زیبا داشته باشیم.

علیرضا پاک فطرت به توقف خودروهای فروش عمده در مقابل فروشگاه‌های مواد غذایی و تخلیه بار این خودرو‌ها بویژه در ساعات پیک ترافیک، افزود: در برخی موارد شاهدیم که وانت بار‌ها و کامیون‌های حمل کالا در ساعات اوج ترافیک اقدام به توزیع بار در سطح شهر می‌کند که این امر موجب افزایش ترافیک و هدر رفتن زمان می‌شود و این موضوع به ضرر شهروندان خصوصا مغازه داران است.

وی لزوم برنامه‌ریزی از سوی کسبه برای تردد وسایل باری انتقال دهنده مایحتاج آنان، تاکید کرد: موکول کردن فعالیت‌های بارگیری و تخلیه بار به ساعات کم‌تردد مانند ابتدا و انتهای شبانه روز، نوعی همراهی در جلوگیری از مشکل ترافیکی در معابر مختلف شهری است که نهایتا منافع آن به کسبه که عضوی از همین جامعه هستند، باز می‌گردد.

شهردار شیراز همچنین وضعیت تابلوهای مغازه‌ها را در این شهر نامناسب ارزیابی و تاکید کرد: کسبه باید در طراحی و نصب تابلوهای تبلیغاتی سردر مغازه‌ها، از مصوبات و قوانین و دستورالعمل‌های موجود پیروی کنند؛ امروز در برخی نقاط شهر شاهد آشفتگی‌های شدید بصری هستیم که زیبایی‌های شیراز را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه نگاه شهرداری به تابلو‌ها تنها کسب درآمد نیست، اظهار داشت: زیبایی بصری، رعایت استاندارد‌ها اولویت است؛ اما همکاری شهروندان قطعا لازم و ضروری است.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز در راستای ایجاد مراکز خرید بزرگ آماده همکاری با اصناف است، عنوان کرد: ایجاد مراکز خرید بزرگ، ‌ پرهیز از ایجاد مراکز تجاری خطی و ایجاد پارکینگ‌های مناسب در محدوده‌های مراکز خرید، از جمله عواملی است که آسایش و ایمنی و امنیت روانی همه را به‌دنبال دارد.

علیرضا پاک فطرت، بارفروشی بدون مجوز در معابر شهر را موجب نا‌امنی دانست و با اشاره به اینکه فقط یک دهم خودروهای بارفروشان دارای شناسه است، تأکید کرد: این نابسامانی‌ها شرایط نامناسبی را هم به‌لحاظ ظاهر و هم به‌لحاظ عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند که اصناف در حل کامل این معضل می‌توانند کمک بسیار خوبی باشند.

وی یکی دیگر از مشکلات را تخلیه ضایعات ساختمانی در نقاط مختلف شهر دانست و خواستار پیگیری جدی اتحادیه‌های مرتبط با موضوع ساخت و ساز، در همه مسائل مرتبط، شد.

شهردار شیراز با انتقاد از حضور و فعالیت فروشندگان غذای گرم در معابر مختلف شهری، از شهروندان خواست در جهت حفظ سلامت جسمی خود از اینگونه فروشندگان خرید نکنند.

علیرضا پاک‌فطرت جمع‌آوری متخلفان در این موضوع را مستلزم تحمل هزینه‌های متعدد مالی و معنوی دانست و تاکید کرد: بسیاری از کارکنان شهرداری که وظیفه برخورد با دست‌فروشان را داشتند، بار‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

شهردار شیراز با بیان اینکه مشاغل مزاحم و آلاینده شناسایی شده‌اند، گفت: در جهت ساماندهی و خروج این مشاغل از سطح شهر اکنون ۱۲ سایت در حاشیه شهر احداثو آماده بهره‌برداری است.

علیرضا پاک‌فطرت همچنین ساماندهی بنکداران خیابان تیموری در شیراز را منوط به همکاری صاحبان بنک‌ها دانست و تأکید کرد: شهرداری شیراز آمادگی هرگونه همکاری با صاحبان این مشاغل را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز