خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

ابتذال را به اسم هنر قالب کردن، کار پسندیده‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۹۸

ابتذال را به اسم هنر قالب کردن کار نادرستی است همچنین که سیاسی کردن هنر، کار را خراب می‌کند و باید در مقابل کسانی که موردحمایت بیگانگان هستند و علاقه‌ای به معارف دینی ندارند و دل درگرو نظام نبسته‌اند، ایستاد.

رییس نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس کفت: ابتذال را به اسم هنر قالب کردن کار نادرست و ناپسندی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام امین رصاف، پیش اط ظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هنر از ابزارهای اصلی عمق‌بخشی به معارف دینی است اظهار داشت: هنر در تمام عرصه‌ها ازجمله فیلم، شعر، ادب و موسیقی زمانی که در خدمت ارزش‌ها قرار می‌گیرد، بسیار ارزشمند است و می‌تواند در عمق‌بخشی به جامعه خصوصاً نسل جوان بسیار اثرگذار باشند.

وی تصریح کرد: ابتذال را به اسم هنر قالب کردن کار نادرستی است همچنین که سیاسی کردن هنر، کار را خراب می‌کند و باید در مقابل کسانی که موردحمایت بیگانگان هستند و علاقه‌ای به معارف دینی ندارند و دل درگرو نظام نبسته‌اند، ایستاد.

رصاف ادامه داد: در حوادثاخیر آنچه از جانب متدینین به‌صورت پیوسته تذکر داده می‌شد به دلیل گروه موسیقی است که در شبکه‌های بیگانگان برنامه اجرا کرده‌اند و حرمتی برای ایام ماه صفر قائل نبوده‌اند و به شکل‌های مختلف در استان‌های دیگر برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند که باعثتشنج شده است و این‌ها دلیل بر این شد که در شیراز اجرا نداشته باشند چراکه حساسیت بر این مسائل در سومین حرم اهل‌بیت بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: جامعه و مردم ما متدینین و حساس هستند و ما هم از حساسیت مثبت حمایت می‌کنیم همچنین که نماینده مقام معظم رهبری نسبت به هنر و هنرمندان همواره حمایت خود را داشته و خواهند داشت و باید این‌ها را تفکیک کنیم و اجازه شیطنت به کسی در این عرصه را ندهیم.

رئیس نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: ما دست هنر و هنرمند متعهد را می‌فشاریم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم و مسئولان توجه داشته باشند که برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد برای تقویت امور و در شأن سومین حرم اهل‌بیت و نه‌تنها از کارهای انحرافی جلوگیری کنند بلکه کارهایی صورت گیرد که در شأن این استان باشد.

وی گفت: بسیاری از مشکلاتی که ما در برخی از افراد و دستگاه‌ها شاهد هستیم به دلیل مسئله تسامح و تساهل است.

رصاف عنوان کرد: اگر به تئوری تسامح و تساهل تن دهیم بعد از مدتی بی‌شک دین خود را ازدست‌داده‌ایم چون هرکسی به سلیقه خود چیزهایی را برای جذب مخاطب به دین اضافه می‌کند و بعد مشخص نمی‌شود که این کاری که انجام می‌شود حرف دین است یا حرف شخص بنابراین تسامح و تساهل یک تئوری غربی است و برای این است که جلوی امربه‌معروف و نهی از منکر را بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حصر سران فتنه، ‌ نهایت ارفاقی بود که نظام نسبت به این افراد داشته که این کار از سر رأفت اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز